Sunday, August 16, 2009

Even tijd voor reclame

Veel mensen vinden reclame storend...maar als het goed in elkaar zit dan kan ik er werkelijk 100 keer naar kijken (zoals die reclame van Chaudfontaine die ik dus nog altijd niet beu ben :)). Reclame moet ook trendgevoelig zijn...en dus vond ik het niet verbazingwekkend dat het dansje van Beyoncé eindelijk gebruikt werd. Wil iemand haar gewoon de award voor beste clip van het jaar overhandigen? Dank u! Opnieuw een parodie, maar wel weer geslaagd...


Reclame die gebaseerd is op halve waarheden en volledige leugens, dat vind ik dan weer slechte reclame. Het Israëlische Cellcom vond het wel een goed idee om eens iets te doen met die muur die daar gebouwd wordt...en waarom er meteen niet iets sympathieks van maken? Hij staat er toch, je kan hem maar evengoed gebruiken. Al geloof ik niet dat het de bedoeling was van Cellcom om te shockeren, vrees dat Israeli's gewoon met zo'n fout (wereld)beeld zitten dat ze denken dat dit wel allemaal kan.
De reactie toont dan weer aan hoe sterk reclame in onze maatschappij ingebakken zit. Enkele Palestijnen trokken met een bal naar de betonnen muur en probeerden even het reclamefilmpje uit... Resultaat: een traangasgranaat...



Tot slot: reclame kan ook gewoonweg angstaanjagend zijn, zelfs al betreft het reclame voor een cosmeticaproducent. Sterk. Zal alleszins Apoliva langer onthouden dan Rexona (een reclame die ik geen 100 keer kan zien!)...


(via)

No comments: