Sunday, August 16, 2009

Places to go

Er is een nieuw lijstje! De lijst met de 25 beste steden om in te wonen. Een hele reeks parameters werden daarvoor gebruikt, wel leuk om te zien. Alleen verrassend dat Zürich op de eerste plaats staat. Verrassend omdat ik niets over Zürich ken en dit dus ook helemaal niet kan beoordelen. :)

Places I've seen, die in de lijst staan en waar ik het niet moeilijk mee heb om te geloven dat ze deze ranking haalden: Helsinki (alhoewel heel erg donker in de winter), Parijs (mocht wat hoger van mij! :)), Berlijn (maar te lang geleden om daar een eerlijk oordeel over te vellen), Madrid (absoluut waar), Barcelona (goh, niet onder de indruk maar het zal wel zeker?), Amsterdam (absoluut!) en Lissabon (maar een paar uur geweest, maar wil ik zeker terug!).
Genève, Oslo, Sydney, Wenen, Stockholm, Kopenhagen en Zürich staan bij deze toegevoegd aan de plekken "waar ik zeker eens heen wil". :)

Meteen ook inspiratie voor de nieuwe vraag van de week: "ga jij dit najaar nog op vakantie?". De vorige bevraging over de 'beelden' van Obama eindigde met 60% die het beeld van vorig jaar tijdens de campagne nog steeds het sterkste beeld vindt, 20% die de cover van Rolling Stone de max vindt en 20% die Obama als Joker wel ziet zitten.

No comments: