Sunday, August 2, 2009

Flu or wave?

Naar mijn inschatting vroeger dan verwacht viel deze week de eerste dode van de Mexicaanse griep, de paniekgolf kan beginnen. Of is het nergens voor nodig? Ben nogal aanhanger van "laat ons niet te snel in paniek schieten"...en tegelijkertijd bekeek ik de symptomen en begon ik al het ergste te vrezen.

Vandaar op mijn blog even de symptomen overlopen en hoe die zich in mijn geval manifesteren. Aan u om te oordelen (in de comments of de bevraging)...
1/ Vermoeidheid en geen eetlust. Ja, helemaal correct! Dat is nu al een tijdje aan de gang...al moet ik bekennen dat ik meestal moe ben. :) Geen eetlust is al iets vreemder, al zullen bepaalde bronnen dat weer tegenspreken. Bref, ik vink dit alvast aan als mijn eerste symptoom.
2/ Lopende neus en keelpijn. Nope, niets van dat. Maar als ik het mij hard genoeg begin in te beelden zou ik het wel kunnen krijgen...
3/ Koorts. Nog niet opgemeten, maar ik heb het wel heel warm. Of zou dat aan de buitentemperaturen liggen?
4/ Hoesten. Ook al niet...maar ik wil gerust wel eens hoesten als ik daarmee mijn tweede symptoom kan aanvinken.
5/ Misselijkheid en braken. Braken nog niet maar wel een beetje 'het zuur' gehad de afgelopen week. Misselijk ook wel een beetje, al kan dat dan weer gerelateerd zijn aan het gebrek aan eetlust. Hm, een moeilijke...
6/ Diarree. Ah, mijn bijna-constante de afgelopen twee (!) weken. Als ik de Mexicaanse griep niet heb, dan zeker iets anders!

Op het werk is alvast geen noodplan uitgewerkt, dus heb ik er niet veel aan mij helemaal ziek te laten verklaren. :) Maar ik wacht nog even de resultaten van deze bevraging af... Vorige bevraging zorgde overigens opnieuw voor een tweespalt in de antwoorden: 44% vond de Gentse Feesten de max, 44% vond het een massa-event waar ze liever niet aan meededen (terwijl ik het eigenlijk nog altijd vooral 'gezellig' vind en die 'massa' heus wel vind meevallen). 11% excuseerde zich omdat ze er niet geraakt waren. :)

Mijn ouders zijn overigens ook heel bezorgd over mijn gezondheidstoestand. Bij de eerste mededeling dat ik misschien het volgende slachtoffer zou zijn kreeg ik te horen dat ik niet aan de Mexicaanse maar wel aan de Gentse variant onderhevig was. Lees: te veel Gentse Feesten. Deze conclusie volgde uiteraard na uitgebreid onderzoek via het internet (lees: mijn moeder had de blog bekeken). Verdorie, een mens probeert dan eens ziek te zijn...

No comments: