Tuesday, July 1, 2008

Lang leve de belastingen

Al meer dan een volledige week geen nieuws...zelfs mijn ma begint zich zorgen te maken. Eerlijk gezegd beetje veel moe geweest de laatste tijd, en vooral lui. :) Dus kwam het er niet echt van.

Nochtans veel te vertellen: druk op het werk, de mensen van uMlalazi teruggezien waar ik dit voorjaar ontvangen werd (Geel ontving de delegatie van Zuid-Afrika vorige week), met de collega's van het team gaan eten want de vakantie komt er aan en we zullen elkaar voor een hele lange tijd niet meer zien (toch niet allemaal samen) en ook Miet leren kennen. Miet is een vriendin van een vriendin van een vriendin van mij...ingewikkeld? Helemaal niet, maar zo zie je maar hoe je mensen soms leert kennen. Zij is sinds kort werkzaam bij de Coca-Cola Company en meer bepaald 'brand manager' van Chaudfontaine. Allez bon, heel interessante babbel mee gehad en ze vond het heel grappig dat ik de reclame met de kreeft kende...en ook wist dat er een nieuwe fles op de markt komt (hier in dit filmpje niet te zien maar die kreeft valt van boven naar beneden en schuift over die fles om ze dan een knuffel te geven: hilarisch vind ik dat!! En dat vond Miet ook...zij heeft die 'tag-on' (een stuk dat achter het reclamestuk komt...iets dat er nog aan gekleefd wordt - wat een jargon) moeten maken en vond het geweldig dat ik het verhaaltje kon vertellen - wil zeggen dat ik een ongelooflijk goed brein heb of te veel tv kijk :)).



Ondanks vanalles te doen had ik eigenlijk wel wat tijd om mijn belastingsaangifte eens onder de loepe te nemen maar ja... (ik hoor mensen die mij wat kennen al zuchten: "typisch"). Wat dus betekende dat ik deze avond in sneltreinvaart er nog mocht aan beginnen - ook al had ik ergens gelezen dat de echte deadline maar 23u59 morgenavond was :). Voor het eerst gebruikte ik ook Tax-on-web...na het voornemen van vorig jaar is het dit jaar toch gelukt. Vorige keer was ik dus gewoon rijkelijk te laat om mijn 'token' aan te vragen, maar dit jaar had ik dat toch wel gedaan zeker!

Ik kan het iedereen aanraden: handig dat dat is zo via Tax-on-web de belastingsbrief invullen! Alles staat ingevuld!! Ja, zelfs giften waar ik niet meer van wist. :) En ik krijg terug volgend jaar (524 €, woehoe!) dus voor mij is het al lang in orde. Ook al zou ik er waarschijnlijk meer kunnen uithalen... (opnieuw het bewijs dat ik toch geen echte Belg ben :))
Jaja, een mens zou fan worden van Didier Reynders als je zo vlot de belastingen kan indienen (grapje!! :))...

3 comments:

Aertsparadijs said...

je wilde me gewoon wat langer pesten door Pieter De Crem meer dan een week lang als startpagina op je blog te zetten!

Anonymous said...

Zo moeilijk is dat reclamejargon toch niet ?

Het gaat hier toch gewoon voor een standaard tag-on voor een above campaign over een FMCG in een duidelijke B2C-markt ? :p

Anonymous said...

hé Christophe!
wat leuk die blog van jou! Ik kreeg via Griet de link. Zeer vereerd dat ik vermeld word, samen met mijn fles;)
En zoals onze slogan zegt "Kenners verkiezen Chaudfontaine" ben jij dus wel een échte super de luxe "Kenner"