Sunday, August 9, 2009

Iepot

Kaartjes, centjes, lunchkes, twee paar schoenen, Bongobon Wereldkeuken, boterkoeken en champagne... De cadeautjes waren natuurlijk heeeeeel leuk om te krijgen! Maar eentje kwam een beetje later, via de post. Vol spanning wachtte ik af...

Het werd namelijk bij mij thuis afgeleverd en dus moest ik wachten op een telefoontje. Donderdag was het zover: pakje toegekomen en de mama belde met de vraag of ze het mocht openen. Natuurlijk! Veel te nieuwsgierig! "Ik bel terug"...
Enkele minuten later opnieuw telefoon met de mededeling "Het is zo'n klein, rood dingske met een schermpke". Veel kan een mens daar niet van maken :) maar gelukkig stond er op de zijkant van het pakket "iPod nano". Jawaddedadde! Met dank aan Magteld, Mare, Wouter, Fre en John.
Het is zoiets dat ik zelf niet zou kopen omdat ik er allemaal niet veel verstand van heb, maar nu het mini-gevalletje hier zo naast mij ligt vind ik het toch geweldig. Moet mij nog helemaal eigen maken aan deze nieuwe technologie (lees samen met mij de 75 pagina's tellende handleiding) en veel leren over iTunes (want illegaal downloaden is niet aan deze politiek correcte jongen besteed), om nog maar te zwijgen over de vele toepassingen (waaronder iets heel erg cool om eindelijk opnieuw te gaan lopen) die mogelijk zijn...

Het is bovendien een supergepersonaliseerde one-of-a-kind iPod...achteraan staat namelijk de tekst "Seamos realistas, pidamos lo imposible", mijn favoriet citaat van Che Guevara... Geweldig!

Wat nog meer supergeweldig is - ondanks werkgerelateerd - dat dit mijn eerste RED (PRODUCT) is! RED is het 'label' in het leven geroepen door Bono die samen met enkele partners HIV/AIDS wil bestrijden in Afrika. Apple stapte mee in dit verhaal en met deze aankoop werd dus een deel afgestaan aan The Global Fund ter bestrijding van AIDS in Afrika. Met dit cadeau ondertussen dus ook de website eens bekeken en geregistreerd...dat mag nu wel. En ok, het is een geweldige marketingstunt van Bono (en partners) maar ik geloof graag dat het ook een verschil zal maken. Een cadeautje met een boodschap dus. Ha, als ik er dan ook nog plezier aan beleef vind ik dat super!

1 comment:

Bart Verdeyen said...

Dat lopen-applicatietje werkt enkel met de juiste Nike schoenen, dus je moet misschien wel nieuwe schoenen jagen ;)

als je iPod-gerelateerde vragen hebt, gooi je ze maar mijn richting uit...ik ben er wel in thuis