Monday, August 17, 2009

Oh Manuela...

Weet niet hoe het komt, maar zit met een liedje in mijn hoofd waarvan ik zeker ben dat ik het nergens gehoord heb. Meer nog, een meerderheid van de mentaal gezonde bevolking herkent het zelfs niet. De tekst gaat als "Oh Manuela, ik neem je mee naar Venezuela" en voor de rest weet ik echt niet hoe het verder gaat... Iemand een idee van tekst en uitvoerder? Op facebook was al te horen dat het hier een echte Eddy Wally-klassieker betreft!

Google brengt raad? Na de zoekopdracht "Oh Manuela, ik neem je mee naar Venezuela" en het bekijken van het eerste resultaat ben ik daar niet zo zeker van... :)

Update 18/08: het mysterie is helemaal opgelost! Dankzij de geweldige zoekpogingen van een niet nader te noemen persoon is de herkomst van bovenstaande komen bovendrijven..."Emanuella, ik wil met jou naar Venezuela" (de correcte tekst) komt uit het roemruchtige tv-programma "Lava" met Eddy Wally en Herr Seele (1989-1990). Iedere aflevering werd afgesloten met een lied, Emanuella was daar dus één van. Zwart op wit terug te vinden in Wikipedia. Hoe het in godsnaam in mijn hoofd terechtgekomen is, geen flauw idee maar oh wee als ik weet wie het er in gestoken heeft! (zou ik het misschien in de Duveltent opgepikt hebben?)
Btw, het grapje met de zoekopdracht op Google slaat nu werkelijk nergens meer op omdat de link nu verwijst naar deze blog dankzij deze bijdrage...de vorige resultaten waren een heel stuk grappiger (met name een forum waar men 'dames van lichte zeden' kon bespreken, ik kan u alles vertellen over een Emanuela uit Venezuela die blijkbaar actief is in het Amsterdamse :s)...

No comments: