Sunday, August 8, 2010

Tirza

Vorig jaar gekocht op de boekenbeurs en na het lezen van die andere aankoop - "Stad der dieven" - in "Tirza" begonnen. Iedereen die je daarover hoort is zowat lyrisch of toch heel erg positief. En het moet gezegd: het leest als een trein en het verhaal zit heel sterk in elkaar.

Heb er van genoten maar zoals dat gaat met grote verwachtingen: ik vond het nu ook weer niet subliem. De reden waarom iedereen het onthoudt is vanwege een heel sterk einde dat niemand - of ik toch niet - ziet aankomen. Maar een einde maakt een boek niet. Vooral het gedeelte dat zich afspeelt in Namibië - voor degene die het boek gelezen hebben - vond ik minder sterk om niet te zeggen soms wat langdradig.
Neemt niet weg dat het thema bijzonder aangrijpend is...waarbij de 'duistere kant van burgerlijkheid' voor mij er toch wat uitspringt. Een klassieker om te lezen, maar niet te veel van verwachten (hoe contradictorisch klinkt dat :)).

5 comments:

Anonymous said...

ab?ad?b

Anonymous said...

Ik heb geenstofvoordiscussie.blogspot.com gevonden via Google. Mooi gemaakt! Ik hoop wil ook zo een site te maken.
Welke software heb je hiervoor gebruikt?

Groetjes,
Henny uit Purmerend

Erectile Dysfunction said...

I really liked your article.

Anonymous said...


Understanding to the the basis of a problem begins with figuring out the the premise.

Anonymous said...

Favourite friends, when I play a joke on not asked in support of secure anyone to cure, but survival is such a fiendish fancy, that
organize to beg looking for help. I'm in a very key state of affairs, petition Your friends, escape
they can, how much can. I choice be deeply appreciative to You.
Perfect Money U 1557851 E 1512655 post: alexxx767@gmail.com
PayPal : alexxx767@gmail.com