Sunday, November 8, 2009

Boekenbeurs mét langste man!

Met dank aan de werkgever (gratis kaarten) vandaag richting Antwerpen voor de Boekenbeurs! Jaarlijks terugkerende traditie, alhoewel ik mij deze keer voorgenomen had met een maximum van 5 boeken naar huis terug te keren.

De vorige editie sloot ik namelijk af met zeven stuks en een jaar later moet ik bekennen dat ik er daar nog maar drie van gelezen heb. Vierde ben ik begonnen (maar nooit uitgelezen)... Weliswaar niet slecht, maar als je jaarlijks drie boeken te veel koopt. :) Alhoewel in rekening moet gebracht worden: ik las ook de Millenniumtrilogie ondertussen, dus heb ik het niet zo slecht gedaan het laatste jaar wat lezen betreft!
Wonderlijk genoeg mij kunnen houden aan de '5 boeken-limiet', met slechts vier boeken naar huis terug (en 1 gratis exemplaar):
* "Stad der dieven" van David Benioff. Aangeprezen worden door Khaled Hosseini als een "buitengewoon goede verhalenverteller" betekent al iets... Dat de auteur geweldig 'goodlooking' is (en ondertussen getrouwd met Amanda Peet) was geen element van beslissing natuurlijk.
* "Tirza" van Arnon Grunberg. Een klassieker die ik altijd nog niet gelezen had! En wegens deze week nog aangeprezen toch maar meegepakt... De spotgoedkope prijs was uiteraard geen element in de beslissing.
* "Doodlopende hulp" van Dambisa Moyo. Werkgerelateerd een boek dat ik absoluut nog moet lezen en waar ik met veel interesse naar uitkijk.... Dat iedereen het boek al gelezen heeft en dat ik helemaal ondersteboven was van de MO*-lezing desbetreffend speelde geen rol in de beslissing.
* "Tokio" van Mo Hayder. Een aanrader van Delphine. Dat ik nog een thriller miste in mijn pakket was ook hier geen element in de beslissing.
* en het gratis exemplaar(tje) "Geluk" van Wilhelm Schmid met als ondertitel "en waarom het niet het belangrijkste in het leven is". Zou ik niet direct kopen eigenlijk, ook al omdat het geplaatst wordt in de categorie 'praktische filosofie'. :) Maar ik kreeg het gratis, veel beslissing moest ik daar dus al niet over nemen. :)

Delphine was samen met mij op stap daar in Antwerpen, zij kocht geen enkel boek. :) Wel veel twijfel over boeken die haar beter moeten leren omgaan met het fototoestel maar uiteindelijk toch niet bezweken voor de commerciële druk. :p Maar toegegeven, als je de foto hier ziet (genomen door Delphine uiteraard), dan heeft zij helemaal zo geen boek of cursus nodig!

En neen, het "Wasborddieet" heb ik niet mee naar huis. Het zag er allemaal iets te moeilijk uit. Ook de langste man hebben we in Antwerpen gelaten. Die zat daar reclame te maken voor het "Guinness World Book of Records" en poseerde maar al te graag voor Delphine. Hij was gewoon imposant!

Na een hele dag slenteren nog een hapje gaan eten...was gezellig! Helemaal klaar om...twee dagen te gaan werken en dan vakantie! :)

1 comment:

Unknown said...

Hoi Stofje,
De tweede ligt op mijn nachtkastje, als volgende in de rij om te lezen.
Niet gekocht op de boekenbeurs, wel geleend bij ons moeke :-)
Groetjes