Sunday, August 29, 2010

Pensioenplan

Terwijl mijn ouders zich een ongeluk aan het zweten zijn aan het Gardameer vind ik het een geschikt moment om mijn eigen pensioenplan uit de doeken te doen. Kwestie van er op tijd bij te zijn...

Alhoewel 'op tijd' in dit geval ook gewoon walgelijk te vroeg is, ben nog niet eens 30... Wat deze week op het werk ons tot de rekensom bracht dat ik nog veertig (!) jaar te gaan heb (gerekend dat ik waarschijnlijk niet eens op pensioen kan op mijn 65e). *zucht*

Desalniettemin: mijn plan bestaat er in om reeds op mijn 50e te stoppen met werken, de boel hier achter te laten, een huis - liefst met zwembad - op Roatan (Honduras) te kopen en daar mijn lamlendige dagen te vullen met cocktails, king crab, kreeft, hangmat, boeken lezen en duiken. Maité - die mij dit voorjaar ontving in het prachtige Honduras (ja schatjes, ik moet de foto's van Ecuador en Honduras nog altijd online smijten!) - vindt het alvast een geweldig plan en doet mee. Eigenlijk wel een goed plan, met de Gentse Feesten even terugkomen naar België en voor de rest vrienden en familie op het Caribisch eiland ontvangen. En om realistisch te zijn: laat ons zeggen niet op 50 maar dan toch zeker op 55!

Dromen mag, nietwaar... Over de locatie kan overigens nog gediscussieerd worden maar dan moet het wel de concurrentie aankunnen met onderstaande foto (zie hier, een eerste pic van mijn reis dit voorjaar op de blog!):

Alweer een prachtige zonsondergang...doet er mij aan denken jullie allemaal te wijzen op een geweldige fotowedstrijd die dit najaar georganiseerd zal worden met als thema 'zonsondergang' (hier al aangekondigd). Hopelijk hebben jullie al een prachtexemplaar liggen want als ik zo naar buiten kijk denk ik niet dat je die zonsondergang hier in Vlaanderen nog gaat vinden...

No comments: