Sunday, August 29, 2010

Hell's Kitchen

Het lukte mijn vrienden niet om het nog aan te zien: ik die rondsleur met een aftands zakje waar ik dan alles in stak. Eerst was er het Eastpak-zakje dat hoe langer hoe viezer werd, toen ik daar (bijna) afscheid van genomen had was er het EDD-zakje (nog eens in combinatie met dat Eastpakgeval) en de laatste maanden was er de uMlalazi-zak die steeds overval zat...

Mijn verjaardag was dan ook een geweldig excuus om mij eens uit te rusten met een échte tas! Hell's Kitchen was mij volledig onbekend maar wat een fan ben ik nu! Een megaruime zak met plaats voor zowat alles wat ik nodig heb, verschillende compartimenten en het ziet er geweldig uit.

Bovendien hebben ze ook dit jaar hun uitstekende best gedaan om tegemoet te komen aan enkele van die principes die ik heb (of probeer te hebben zal ik maar zelf zeggen). Vorig jaar een RED-product, dit jaar gingen ze voor recyclage want de zak zelf is gemaakt van de binnenband van een truck, de riem is een veiligheidsgordel en voor de voering werd een oud T-shirt gebruikt. Bovendien nog eens een T-shirt met betekenis voor mij want wat siert de binnenkant van mijn nieuwe tas? Mijn campagne-T-shirt van de verkiezingen 2006! Dat dit allemaal over en weer naar Italië moest gestuurd worden, daar gaan we even geen punt van maken... ;)

Dit alles werd mij afgeleverd in een pizza-doos (leuk) en achteraan kan je volgende tekst lezen:
Warning!
This product is highly recycled. The vision and purchasing is strictly recommended for a grow-up and conscious audience.
Abuse with caution!
All the materials used to make Hell's Kitchen bags and accessories are completely recycled. Your article is manufactured with inner tubes of trucks and tractor tyres, car seatbelts and t-shirts and vintage outfits. Washing and sterlilisation of these items is carried out with ecological products created especially for Hell's Kitchen.
Every piece is unique and shows the history of thousands of kilometres and journeys. Scratches, writings, patches and other possible imperfections are regarded as a sign of value and they give each article its distinctive and authentic look.
The upkeep of your product is simple: use only luke-warm water and neutral soap for washing, a cotton tissue for drying and a woollen cloth for polishing. Avoid using other cleansing and polishing agents as they might stain your clothes.
Enjoy your meal!

No comments: