Sunday, July 6, 2008

Total breakdown - system failure

Sinds dit weekend mogen we het wel stellen: we zitten met een total breakdown/system failure. De klachtjes van afgelopen week/vorig weekend waren terecht maar kaderen, vrees ik, in een groter geheel: een opstootje van mijn klierkoorts...

Het is ondertussen meer dan vijf (!) jaar geleden dat ik een serieus geval van klierkoorts had. Pasen 2003 bracht ik door in het ziekenhuis - en alle bezoekers hadden chocolade mee terwijl ik dat niet mocht eten. :) Klierkoorts is eigenlijk een kinderziekte, wat maakt dat als je het op latere leeftijd krijgt het soms iets ernstiger is. Bovendien bestaat het dan nog in verschillende gradaties...bij mij was het toen dus vrij ernstig. Na veertien dagen bijna niet eten werd ik toen opgenomen in het ziekenhuis om daar een paar dagen tot rust/op krachten te komen. Maanden na mijn ontslag uit het ziekenhuis had ik soms nog last, maar ook dit ging weer voorbij.
Aangenaam om weten: klierkoorts blijft eigenlijk in het lichaam "hangen". Wat betekent dat het tijdens intensieve periodes en door onvoldoende rust het even weer de kop kan opsteken. Wat dus - vermoedelijk - nu weer het geval is.

De euro ging gisteren aan het rollen: na weer eens een nacht van 12u slaap (wat zelfs voor mij abnormaal veel is ;)) moest ik nog vlug even naar het centrum van Gent om een cadeautje op te pikken. De tramrit tot daar, het shoppen en het terugkeren bezorgde me zowaar een hevige zweetaanval. Nochtans is die inspanning niet van de zwaarste...

Op dit moment neem ik me gewoon voor voldoende rust te nemen, de enige remedie overigens. Hoe ik dat de komende maand precies ga doen (Parijs, Gentse Feesten, trouwfeest,...) is nog een klein raadsel...het zal minder werken worden. :)

PS: mijn dik oog is ondertussen alweer voorbij (volgens mijn ouders was het een "zwienepuuste"(???) en dat krijg je door "op de greppel te schijten", volgens Sofie krijg je zoiets van "tegen de kerk te pissen"...twee activiteiten die ik nochtans niet gedaan heb de laatste tijd. :)).
PS2: Tineke, niet mee inzitten! Begin augustus ben ik weer volledig tiptop! Beter nu ziek dan binnen een maand! :) En oh ja, ben bij de apotheker langsgeweest dus dat is ook allemaal in orde... (hoogtepillen, micropur, maar ook iets voor de voeten)

2 comments:

Aertsparadijs said...

misschien dat "vermoeden" laten bevestigen door een dokter?

Henri Menheere said...

http://bruggenbouwer.blogspot.com/2008/07/elke-dag-op-caf.html