Sunday, July 27, 2008

Nog een laatste keer "Fieste"

Prachtig weer en dus een schitterende gelegenheid om dit weekend een laatste keer naar het centrum af te zakken voor de "Gentsche Fieste". Wel eerst nog wat moeten bekomen in mijn zetel van de beklimming van de St-Romboutstoren, maar tegen 10u00 was ik helemaal opgekikkerd en klaar om opnieuw te vertrekken.

Eerste plaats van afspraak: St-Baafs. Daar was ik tijdens de Feesten nog niet echt terechtgekomen. Met Magteld, John, Fre en Charlotte vervolgens op zoek naar mijn pa en Gilbert die daar ook rondhingen. En teruggevonden! Fijn overigens daar 'onder de draak' met een optreden van Miguel Wiels 'and friends' (waaronder Kris Wauters). Mare was ondertussen vermist op Polé Polé, dus gingen we die zoeken...maar daar was - naar goede gewoonte - veel te veel volk en als je dan in groep wil blijven is dat een heel moeilijke zaak. Na wat gestamp, getrek en gesleur dan maar geopteerd voor een mojito aan de foyer, gevolgd door een braadworst op de Vrijdagsmarkt (in combinatie met het lunapark) en om dit alles door te spoelen nog een bezoek aan café Surplus.

Magteld en Lot gaven er vervolgens de brui aan, John, Fre en Isabel die we ondertussen waren tegengekomen vergezelden mij naar de Cocteau voor de betere overbevolkte fuif waar het in de zaal veel te warm was en bijgevolg iedereen buiten op het terras gezellig zat te kletsen. De vroege ochtend kwam er aan en ik zette de trip verder richting Vlasmarkt: één van de betere afsluitplekken als je de 'Fieste' leuk wil eindigen. Daar stonden dan weer Maité, Petrus, Sam en een hele hoop andere mensen om die laatste danspassen met mij te zetten. Opmerkelijk hoeveel volk daar nog was terwijl de zon al aan het opkomen was... :) Hoeft het te verbazen dat ik vandaag een hele dag geslapen heb? :)

Daarmee zitten de 'Fieste' er voor dit jaar echt wel op...de portemonnee is plat. :) De tips van Pierke Pierlala heb ik zo goed als mogelijk opgevolgd (inclusief het afsluiten aan de Vlasmarkt :)), alleen een stropke heb ik niet echt gekocht. Echt, ik kijk alweer uit naar volgend jaar...

1 comment:

Anonymous said...
This comment has been removed by a blog administrator.