Tuesday, July 29, 2008

Dirty Dancing

Deze avond op 2BE nog eens gezien: Dirty Dancing. Die film blijft zelfs na meer dan 20 jaar nog altijd een pareltje en oh wee uw gebeente indien iemand mij durft tegenspreken. :)

Ik schrijf 'nog eens' want ik moet de film ondertussen bijna 20 keer gezien hebben...zalig vond ik die vroeger! Maar nog steeds... De muziek is schitterend, het verhaaltje loopt lekker en er is een happy end. Patrick Swayze en Jennifer Grey (who?!) zouden deze hit nooit meer kunnen herhalen, maar ze deden het ook niet slecht. Al is het vooral de muziek die blijft kleven. :) En het 'dirty dansen' natuurlijk...zelden een film gezien waar zoveel passie, lust en sex van het scherm straalde zonder dat er 'expliciete scenes' aan te pas komen. :)

Het beste stuk: (je moet er de Franse intro even bijnemen)



Komende zaterdag "Dirty Dancing 2: Havana Nights" op dezelfde zender. Slechts een flauw afkooksel van het origineel, maar zelfs het flauw afkooksel valt nog wel best te pruimen...moet je nagaan hoe sterk het origineel wel niet was. ;)

2 comments:

Tineke said...

tuut tuut, beide zijn cool (ik heb ze allebei op dvd trouwens, kun je nagaan)

Christophe Ramont said...

Je hebt gelijk...de Cubaanse charme heeft ook iets. :)