Monday, June 23, 2008

Rolschaatsen en Lotto

Soms zijn er van die dagen...dat ik vol ongeloof de politiek volg. Niet alleen internationaal sta ik soms vol verbazing dat bepaalde dingen in deze 21e eeuw nog mogelijk zijn, ook op nationaal vlak valt mijn mond al eens open...

Hoeft het daarbij te verbazen dat het dezer dagen de tsjeven en het kartel zijn die mij opnieuw uit mijn lood slaan?
  1. Even terug in de tijd: Flahaut is Minister van Defensie en krijgt tijdens de laatste jaren van paars de wind van voren van Pieter de Crem - na de "Grote Geitenhoeder" Yves Leterme nog iemand met een bijnaam die met dieren gelinkt is (GAIA kan niet klagen in deze regering): de "Bijtende Poedel". Terechte kritiek? Soms wel, vaak ook niet... Vandaag is de "Bijtende Poedel" de man die onze strijdkrachten moet leiden - ocharme - en dat het beleid er helemaal anders uitziet dan een paar jaar geleden is een understatement van het jaar. Dat ik het daar inhoudelijk niet mee eens ben, tot daar aan toe...hij behoort nu ook niet echt tot mijn lievelingspartij. Maar dat hij bij de uitvoering van zijn functie tien keer erger is dan wat hij Flahaut ooit verweten heeft? Dat vind ik werkelijk 'zum kotsen'. De moraalridder spelen om dan zelf de - zo hoog gestelde - principes met de voeten te treden...tsjevenstreken meneer, ik zeg het u, tsjevenstreken... Het opiniestuk van Yves Desmet zegt het overigens allemaal... (lezen die handel!) (de rolschaatsen in de titel verwijzen overigens naar zijn quote als hij gevraagd wordt waarom hij zoveel vliegt: "ik kan toch moeilijk op mijn rolschaatsen naar het buitenland?")
  2. Over opiniestukken gesproken, Bart De Wever is helemaal in zijn gat gebeten door een opiniestuk in Le Soir. Het moet een zware beet geweest zijn... Alleszins, de stukken roepen op tot haat en dat kan niet. Ik dacht dat hij blij zou zijn met de sterke emoties die hij oproept aan de andere kant van de taalgrens. Alle gekheid op een stokje: de stukken waren er wel wat over ("zet N-VA op een boot, vaar naar het midden van de oceaan en laat de boot zinken" kunnen we moeilijk 'proper' noemen). Maar, wie demagogie zaait, zal nog meer demagogie oogsten. Mij verbaast het alvast niet dat de opinies alleen maar harder worden...het is verdorie aan De Wever en zijn kompanen om dit om te draaien! Maar zoals eerder gesteld zien de politici van N-VA het land liever verrotten om gelijk te krijgen dan een poging te doen om vooruit te komen. Bart De Wever zal overigens klacht indienen bij het Centrum voor Gelijkheid van Kansen en Racismebestrijding (CGKR)...dat is hetzelfde Centrum dat straks zonder geld komt te zitten omdat de regering waar Bart De Wever deel van uitmaakt geen beslissing kan nemen over de verdeling van de winst van de Nationale Loterij. "Isn't it ironic?" zou Alanis Morissette zingen...

Ondertussen zou je bijna vergeten dat het nog altijd erger kan...alhoewel...de quotes van VB lijken bijna grapjes als je de wantoestanden van het kartel bekijkt...eens goed om met je ogen te draaien maar verder niet van wakker te liggen...

5 comments:

Aertsparadijs said...

en dan geef je die poedel nog een plek op je blog ook, met foto en al, je gaat fans verliezen zo hé ;-)

Anonymous said...

Het hadden misschien nog ergere foto's kunnen zijn :-)

Christophe Ramont said...

Het is niet de eerste keer dat Pieter op mijn blog staat hoor :) ik zet er speciaal zijn foto bij om het afgrijzen groter te maken :))

En idd, het hadden ergere foto's kunnen zijn...maar ik beschik niet over dat materiaal hé mannekes! C, ging jij daar niet voor zorgen dat ik die zou kunnen publiceren?!

Tineke said...

ik vind het altijd hilarisch om dit te lezen, hoe schrijnend ook, maar je cynische schrijfstijl kan ik best smaken

Anonymous said...

xzostbyjy http://www.free-mass-traffic.net/free-mass-traffic/free-mass-traffic-review Free Mass Traffic