Tuesday, December 15, 2009

Dinner met Amarula

Het was ondertussen al een tijdje geleden - van april om precies te zijn - dat de volledige Nquthu-crew rond de tafel zat. En dan nog was de crew vandaag niet volledig wegens Greet die er niet bij kon zijn, maar Daan, Carolien en Kathy waren er wel. Plaats van afspraak? De Voskenslaan in Gent. Opzet van de ontmoeting? Herdenking van ons aller idool...al is dat er niet echt van gekomen... ;) Het ging gelukkig wel nog altijd over de wereld redden en sterke lokale besturen. :)

Dat het deze keer bij mij te doen was, zorgde uiteraard voor de nodige stress. Gelukkig dat ik dat vandaag kon opvangen met een dag verlof zodat ik alles in gereedheid kon brengen. :) Overigens werd vandaag nogmaals de kracht van facebook bewezen: net vóór de middag plaatste ik een noodkreet over wat ik zou moeten klaarmaken...een paar uur later stonden er enkele suggesties en zelfs een pak kant-en-klare gerechten als reactie. Met dank! Nu moet ik zeggen: ik ben absoluut geen keukenprins en van zodra er teksten verschijnen met de woorden "men neme..." begrijp ik het al niet meer. Dus besloot ik voor de 'gemakkelijke' oplossing te gaan: de grillplaat bovenhalen en even langs bij mijn buren (Delhaize) voor het nodige vis en vlees. Dit alles afgesloten met fruit dat in de warme chocolade ondergedompeld kon worden... Een succesnummer (al zeg ik het zelf)!

Op die manier is voor mij officieel het startsein gegeven van de vreetfestijnen die ons allen de komende weken zullen overvallen. Het was echt zo'n winters iets: buiten koud, kerstboom die staat te blinken, binnen warm en met gezellige mensen aan de tafel zitten kletsen, eten en drinken. Wat dat drinken betreft: Daan is net terug van Zuid-Afrika en had een fles Amarula mee om van te genieten na het eten! Lang leve Amarula!

Nu alles ongeveer wat aan de kant is vlug de bedstee in want morgenochtend vertrek ik richting Amsterdam voor twee dagen. Vandaag nog een laatste 'check' met Karlien voor het programma en gezien dat dat helemaal in orde gaat komen: we gaan vooral de warmte opzoeken en veel eten. Past helemaal in mijn winters concept. :)

No comments: