Monday, December 14, 2009

Oh denneboom...

Vorig jaar stond er geen kerstboom...dus was ik dit jaar vastbesloten: ik zou opnieuw een exemplaar in huis halen! Al had dat wel wat voeten in de aarde...of beter, in de potgrond. :)

Oorspronkelijk zou ik er vorig weekend al aan beginnen. Tot ik hoorde van de actie van Ikea: 15€ voor een boom, terug te brengen na nieuwjaar en een waardebon ontvangen voor 12,5€ en dat allemaal in samenwerking met natuurpunt. Geweldig plan! Dat alles ging van start vanaf afgelopen maandag, dus stelde ik mijn plannen gewoon een weekje uit.
Gisteren dus richting Ikea (druk druk), pot aangeschaft (ah ja, ook dat heb ik niet natuurlijk) en mooie boom gekregen van een vriendelijke meneer. Sleuren tot aan de tramhalte en mee op de tram. :) Moet zeggen, je hebt bekijks als je een boom op een tram meeneemt. :) Gelukkig allemaal niet te ver en hupsakee, boom stond in de living!

Wel, 'stond'...hing eerder want had geen potgrond. :( En ook in Delhaize verkopen ze dat niet (alleen tijdens de zomer)...en tegen dat ik dat allemaal doorhad was het zaterdagavond en dus te laat om op zoek te gaan. De oplossing, beste vrienden, ligt in onze hedendaagse maatschappij gewoon op het internet: lang leve facebook! Gewoon even meedelen dat je wanhopig op zoek bent naar potgrond en daar kwam al een fijne reactie - van Delphine - dat zij wel wat potgrond wou afstaan aan mij. Dus ik vandaag richting Delphine, potgrond halen en daar mee de bus op. :) Moet zeggen, je hebt bekijks als je met een zak potgrond op de bus stapt. :)

Long story short: het is allemaal gelukt, de boom staat in de mooie pot(grond) en ik ben echt heel blij dat ik al die moeite genomen heb! Het is een echt pareltje! De praktische beslommeringen van die boom terug bij Ikea te krijgen...dat is iets voor volgend jaar :)


Tot slot - het gaat tegenwoordig toch allemaal over het klimaat - nog even dit: kies voor een echte boom ipv een kunstboom! En ok...GEEN boom zou nog beter zijn voor het milieu...

3 comments:

Unknown said...

wel.. je kon ook bellen naar mensen voor potgrond... Internet is niet alles hoor christophe :)

Christophe Ramont said...

En iedereen beginnen afbellen? Dat gaat toch niet! :)

Christophe Ramont said...

Internet is WEL alles! :)