Sunday, December 13, 2009

Paardenloket

Het is het einde van het jaar en iedereen zit al een beetje op het tandvlees op het werk - meteen voor mij genoeg reden om voldoende vakantie te nemen :) - en dan vallen er al eens persberichten of mails in de mailbox die goed zijn voor een half uurtje lachen.

Twee geweldige tips om jezelf een glimlach op vrijdag te bezorgen:
1/ Verstuur een grote mailing. Ons maandelijks e-zine werd vrijdag vanuit mijn mailbox verstuurd en zoals te verwachten kwamen er een heel pak afwezigheidsassistenten terug. Normaal gezien lees je die niet...maar deze twee vielen toch iets te veel op: "Ben er niet. Vrij omwille werkbreuk" en "Beste, ik moest nog zoveel uren en vakantiedagen opnemen dat ik er dit jaar niet meer ben". Bij de eerste ben ik nog steeds op zoek naar wat het nu precies wil zeggen...
2/ Abonneer je op de persberichten van de Vlaamse regering. Zo hoeven we niet langer ongerust te zijn: Vlaams minister-president Kris Peeters is bezig met de 'real issues' en voorziet 1.350.000€ voor een...Vlaams Paardenloket! Het aanspreekpunt, onderzoekscentrum en documentatiecentrum voor de Vlaamse paarden...gelukkig dat het nog goedgekeurd geraakt voor het einde van het jaar. :) Even omgerekend: dat is 3€/paard per jaar. Niet slecht!

No comments: