Sunday, December 6, 2009

Wereldaidsdag

Afgelopen dinsdag was het Wereldaidsdag...niet meteen reden voor een groot feest (zeker niet na de reportage van Koppen vorige week donderdag: 1 op 20 homomannen is HIV+ en 40% vrijt niet veilig...fout! fout! fout!). Maar toch vond in de Roma in Antwerpen een klein feestje plaats...waar ik mij gewillig liet heen sleuren door Carolien.

Mijn agenda had ik nochtans vakkundig leeg gehouden - zie hieronder - maar als Carolien belt om te vragen of je mee gaat naar een feestje...dan kan ik gewoon geen neen zeggen. ;) Bovendien was het voor het goede doel en zouden we de vzw Sprinkle steunen, een initiatief voor aidswezen in Zuid-Afrika dat ik leerde kennen via de stedenband van Bornem.

Het was een bijzonder geslaagde avond...met verrassingsoptreden van Natalia. :) Maar ook de rest was meer dan geslaagd: Roland, Raymond van het Groenewoud en vooral Zap Mama en Sioen waren schitterend. Natuurlijk moest ik veel te vroeg naar huis...of niet vroeg genoeg aangezien ik mijn trein vanuit Antwerpen miste, waarna ik gelukkig nog een lift naar Brussel kreeg van Carolien (waar ik wel nog de trein haalde - dank u, Carolien!). Iemand moet mij toch eens uitleggen waarom de laatste trein vanuit Antwerpen naar Gent op zo'n ontieglijk vroeg uur vertrekt...

In het kader van Wereldaidsdag ook nog deze geweldige remake van The Muppets...

No comments: