Tuesday, March 11, 2008

Work means work - Part II

Het is de periode van de sequels...tweemaal Part II in mijn blog na elkaar. :) Maar dit stukje wou ik toch al een tijd geleden schrijven, nu komt het er eindelijk van.

Ja, naar het buitenland mogen gaan is een schitterende ervaring. Na mijn vorige bijdrage over het feit dat het wel werken is als ik naar Zuid-Afrika vertrek, kreeg ik heel wat reacties. En niet alleen op deze blog. Iemand zei het al in de comments: "we zullen er op letten...of net niet". Dat was natuurlijk ook het gevolg: degenen die nog geen mening hadden kwamen nu in de verleiding om het over mijn 'reis' te hebben. :) Terecht, Monica zei het zeer treffend: je bent er toch maar om alles te zien, te voelen en te ruiken. Ja, het is een hele mooie ervaring als je naar het buitenland mag voor je werk.

Toch ben ik blij dat ik het even vermeld heb! Misschien kwam mijn reactie een beetje overdreven over en was het iets te sterk geformuleerd ;) maar zo net voor mijn vertrek wou ik het nog even kwijt aan de wereld. Niemand die mij gaat geloven maar de eerstkomende maanden laat ik 'dienstreizen' naar het buitenland even voor wat ze zijn...om ze daarna met heel veel plezier weer op te nemen. ;) Op dit moment zit mijn collega Bart in het kokend hete Senegal...veelzeggend dat hij vorige week vrijdag net voor vertrek wist te melden dat hij er eigenlijk geen zin in had. :) Precies wat ik op dit moment denk van het buitenland... ;)

Vergeef mij dus het vorige stukje "Work means work"...en laat vooral die grijns niet achterwege als ik binnen een maand zeg dat ik weer naar het buitenland moet voor mijn werk. :)

No comments: