Sunday, March 2, 2008

Tandengeknars

Met de tanden knarsen, het is mijn favoriete bezigheid als ik in bed lig...alhoewel, niet mijn favoriete bezigheid eigenlijk maar wel hetgeen waar ik heel veel tijd aan spendeer. :) Sinds donderdag behoort dit tot de verleden tijd!

Magteld had in Sluis de "Night Guard" gevonden en bracht die spontaan voor mij mee. Het spellement is zoiets als een nachtbeugel en moet voorkomen dat men aan het knarsen slaat. Weet nu alleen nog niet of het werkt maar ik merk alvast een verschil, zo ben ik ondertussen nog niet wakker geworden van mijn eigen geknars. Niet dat dit zo vaak voorkwam, maar toch... Alleszins, het is wachten tot ik eens met een logée zit of tot ik ergens blijf maffen (en mijn 'guard' niet vergeet) om te weten of het écht werkt.

Wel even wennen. Na mijn jaren van vaste beugel - om mijn Draculatandjes op hun plaats te krijgen - heb ik wel twee jaar een nachtbeugel gedragen - om alles ook effectief op z'n plaats te houden - maar het is toch vreemd om met zoiets te gaan slapen. Hoop dat het werkt, want gezond voor tanden en kaken was het alleszins niet...

No comments: