Monday, March 31, 2008

Gent onafhankelijk!

Eindelijk is het zover, Gent is onafhankelijk! Gisteren werd de onafhankelijkheid uitgeroepen en mogen de West-Vlamingen in Gent bang beginnen worden. Vanaf nu wordt hier enkel nog plat Gents gesproken en zullen alle West-Vlamingen uitgemoord worden! Eigen volk eerst!

Het werk is natuurlijk nog niet af...wat zeg ik, het is nog maar begonnen. Zoals het kaartje duidelijk maakt moet men eerst nog vlug Zelzate en Terneuzen annexeren om de echte start van dit grote rijk te kennen. Iedereen die tips heeft om dit op een zo snel mogelijk - het hoeft van deze keer niet geweldloos te zijn - manier te doen, gelieve dit in de comments achter te laten. Met Jan Hoet als keizer kan dat alvast niet fout lopen...

Uiteraard was ondergetekende revolutionair aanwezig...als er revoluties te prediken zijn dan ben ik van de partij! Bon, eerlijk, we hadden met een bende afgesproken en ik heb eigenlijk de helft van het schoon weer gemist (schuld van Sofie die mij de avond ervoor compleet zat gevoerd heeft! ;)).

Maar er is toch iets van aan: hoe snel mensen zich door holle slogans kunnen laten meeslepen. Heel deze parodie van de Gentse onafhankelijkheid was/is uiteraard een flinke neus naar welbekende partijen die al even hol klinken (in mijn oren). En wat mij betreft een zeer geslaagde parodie! Allez, dat pleziertje hebben we alweer gehad... :)

2 comments:

Anonymous said...

en de brains hierachter werkt bij ons!

Christophe Ramont said...

Waar anders zou zo iemand kunnen werken? ;)