Monday, November 23, 2009

Love Lanzarote!

Oh jeetje, twee weken sinds mijn laatste blogbericht! Daar zit mijn trip richting Lanzarote voor veel tussen natuurlijk...al ben ik geen twee weken weggeweest. :) Al wou ik wel twee weken weg zijn!

Was een supervakantie, daar kunnen we kort over zijn. Prachtig weer, heerlijk relax, geweldig gezelschap, bijzonder lekker eten, voldoende terrasjes. Shit jong, zo zou gewoon iedere vakantie moeten zijn!

Op 12 november in alle vroegte vertrokken, wat dan weer het voordeel had dat we op een mooi uur in Lanzarote waren. Met de auto meteen richting onze uitvalsbasis Yaiza naar ons supergezellig hotelletje, La Casona de Yaiza. Meteen even Playa Blanca opgezocht en onze twee eerste terrasjes gedaan :), de zonsondergang bij El Golfo gaan bewonderen. Stil worden van zoveel pracht (niet alleen de zonsondergang, ook mijn twee supermodellen natuurlijk ;)).

Vrijdag van start gegaan met voldoende rust en verkenning van het - ijskoude - zwembad, de zonsondergang deze keer bij Los Hervideros gaan bekijken. Gaan eten bij La Tegala, de opvolger van La Era... Superlekker en heel gezellig!

Zaterdag helemaal naar het noorden van het eiland om enkele werken van César Manrique te bewonderen. Geen nood als je die niet kent, die leer je pas kennen in Lanzarote denk ik. :) Artiest, stedenbouwkundig expert, architect, geniaal duivel-doet-al. Heeft oa Jameos del Agua geconstrueerd...een soort van partykot/ontmoetingsplek/relaxgelegenheid/orgiekot in een grot. Dat laatste waarschijnlijk niet de bedoeling en 'only in the eye of the beholder' ;) en van daar is het niet ver naar Mirader del Rio, uitkijkpost op 'zustereilandje' La Graciosa. Of hoe een gewone uitkijkpost eigenlijk een bezienswaardigheid op zichzelf wordt! Terugkeren via Haria, de lokale markt onveilig maken, afzakken naar het strand San Bastian, terrasje doen en gaan eten in Teguise. Op die manier deden we zo bijna de helft van het eiland op een dag tijd. :)

Zondag richting het Parque Naciónal de Timanfaya...beetje teleurstellend omdat alle toeristen daar in een bus gestampt worden en daar maar door het desolate landschap gevoerd worden zonder uit die bus te mogen. Misschien hadden we toch beter op een dromedaris gezeten. :) Dus hebben we het maar gecompenseerd met een megagezellig terrasje dicht bij onze thuisbasis...om de rest van de dag maar in rust door te brengen.

Maandag, al onze laatste dag op het eiland, naar het huis van die beruchte César Manrique gaan zien. Om ook hier onder de indruk te zijn...mij mogen ze altijd zo'n huisje cadeau doen! Nog even langs het Monumento del Campesino en hup, terug richting noorden naar playa de Famara. Famara zal vanaf nu voor eeuwig gelijk staan met knappe surferboys, heerlijk eten, geweldig relaxstrand, huizenhoge golven en...een naakte weirdo die het amusant vond zichzelf met stenen te pijnigen. Famara als subliem hoogtepunt van een sublieme vakantie die veel te kort was...

Op dinsdag terug naar Belgenland...net op tijd want blijkbaar werd op dinsdag een kleine storm gesignaleerd op de Canarische eilanden. Het was allemaal veel te snel voorbij...al lijkt dit jaar voor mij wel het jaar van de minitripjes te zijn (Egypte, Ierland, Madrid, Madeira, Amsterdam, Wales, Stockholm). Maximaal een week... En ja ok, ik ben veel op reis geweest dit jaar, ik weet het! But I just like to travel! :) Overigens - vooraleer ik hier een groene brigade over mij krijg - allemaal mooi gecompenseerd om mijn voetafdruk toch niet te groot te laten worden (is al veel te groot).

Gevolg van mijn vijfdagentrip: zat vorige week op het werk vaker met het hoofd op Playa de Famara dan bij het werk. *zucht* Hopelijk lukt het deze week allemaal wat beter.
Wie de foto's wil zien, volg deze link (foto's mogelijk dankzij het reservetoestel van Griet, waarvoor dank!)! Hieronder de kaart van Lanzarote met het overzicht van de uitstappen...of zoiets. :)

No comments: