Thursday, November 5, 2009

Lang leve de staking!

De afgelopen 24u precies nogal wat energie gestoken in het verdedigen van de vakbonden. Ja, ik steun de treinstaking. En ja, ik heb daar nochtans last van want moest ook sleuren met documenten om thuis te kunnen werken. Waarom u best ook voor de staking was? Lees het hier.

Veel gehoord: waarom geen alternatieve acties? Gratis rijden en dergelijke... Blijkbaar kan dat niet. Waarom geen minimale dienstverlening? Dat is zelfs voor mij te liberaal (of te moeilijk? Ge staakt, of ge staakt niet hé zeg...alles daartussen is veel te verwarrend voor mij). Waarom moet de pendelaar de dupe zijn? Omdat zo het management gestraft wordt, tiens.
Frustrerend vind ik dat iedereen met gedachten afkomt alsof ze daar bij de vakbond nog niet over nagedacht hadden. Alsof het bij de vakbond is van "Wat? We krijgen ons goesting niet? Dan leggen we de boel plat!"... Daar zitten ook wel mensen met verstand en die zullen ook niet kiezen voor een staking als het niet echt noodzakelijk is. Dat is toch wat ik geloof. :)

Ook veel mensen gehoord die best wel blij waren met hun dagje thuiswerk. Dat gaat toch altijd een stuk efficiënter (je wordt niet gestoord bijv)! Ook ik had een dagje thuiswerk. Ja, mensen die de keuze voor thuiswerk niet hadden en verplicht een dag verlof moesten gebruiken: dat vind ik ook erg. Maar volgens wat ik hoor valt dit onder overmacht...en moet men dus geen dag verlof pakken? Bref, ik heb flink kunnen werken...dus dank aan de stakers!
Hopelijk halen ze hun slag thuis en worden ze gehoord...

No comments: