Saturday, November 28, 2009

V

Deze avond rustig thuis - het is toch geen weer om een hond door te jagen - en genoten van "V for Vendetta". Nu vind ik Natalie Portman altijd geweldig om bezig te zien...maar deze film was toch wel heel sterk.

En ja, die film is al massa's oud en ik wou die eigenlijk al heel lang zien, maar blijkbaar nu maar de kans gehad. Was me wel niet bewust van het thema 'autoritair regime' dat er achter schuil ging en vond het echt heel sterk. Dat Hugo Weaving 'V' is, ik zou het nooit kunnen raden...die man speelt wel heel verschillende rollen (Matrix, Lord of the Rings,...). Terwijl ik op IMDB kijk, merk ik dat het succes van 'Lord of the Rings' blijkbaar uitgemolken wordt door de verfilming van "The Hobbit" (in twee delen dan nog). Het moest er van komen...

Terwijl we toch over films bezig zijn: Kate Winslet heeft een prijs gewonnen...belangrijker, Christoph Waltz werd uitgeroepen tot beste acteur. Uiteraard voor zijn prestatie in "Inglorious Basterds"...ik herhaal bij deze mijn oproep: geef die man gewoon een Oscar. :)

1 comment:

Anonymous said...

Lees het hele blog, pretty good