Monday, November 23, 2009

Missiezuster?!

Het nieuws van de afgelopen week was uiteraard: Haiku Herman! Wow, een Belg op het hoogste schavotje van de Europese instituties! Gefeliciteerd! En ja, het is een tsjeef...maar ben toch fier dat het een Belg geworden is (en vooral dat we de Hollanders geklopt hebben, haha! Alhoewel, die hebben wel junior Eurosong binnengehaald...verdorie!).

Via "Haiku Herman" kan je overigens Herman loslaten op de eigen website, mijn blog was goed voor volgende haiku:
Onder het straatlicht
ziet een stapper zijn schaduw
na en dan voor hem.

Voor wat het waard is...wat belangrijker is: de verschuivingen in België. Dat we niet rond "Le Terminus" kunnen, dat hoorde ik al aan de eerste speech van Marianne Thysen. *zucht* Maar wat zich in de dagen nadien afspeelde vond ik dan wel bijzonder komisch: niemand wou Leterme in de weg staan maar dan moest er wel eerst iemand een plan opstellen over hoe hij het zou moeten aanpakken. Vernederend...daarin kan alleen maar de stelling van Carl Devos gevolgd worden.

Nog belangrijker: als Yves niet langer het buitenland mag teisteren en Charles Michel op die positie terechtkomt...dan wil dat zeggen dat Inge Vervotte minister van ontwikkelingssamenwerking wordt? *nog meer zucht* Nu weet ik wel dat ontwikkelingssamenwerking vroeger vaak gelinkt werd met 'broeders en zusters' - en voor een stuk is dat vandaag nog steeds zo! - maar om nu ook een missiezuster op de ministerpost te zetten? Dat vind ik er wat over...

No comments: