Wednesday, November 4, 2009

Het wonder is geschied

Meer moet je dezer dagen eigenlijk niet zeggen om te weten of iemand "De Helaasheid der Dingen" al gezien heeft of niet. Mijn vorige berichtgeving was fout :), op maandagavond deed ik niet een hele dag niets maar ging ik wel met Tineke richting Kinepolis om deze hype mee te maken...

Hype is het zeker, om 18u00 zat de zaal al bijna vol en belandden wij op rij 8. Geeft mij alvast de indruk dat heel veel mensen deze film willen zien...of dat heel veel mensen een tijd geleden een Humo kochten. :)
Het is een hele sterke film, ontroerend en shockerend. Voor wie hem nog niet zag, zeker de moeite waard om langs te gaan. Maar het is ook een grote hype: een Oscar zie ik deze film nog niet halen. De kracht zit hem vooral in het shock-effect...en daar kan je voor of tegen zijn maar het maakt een film daarom nog niet beter, hij blijft gewoon langer nazinderen.
Eentje dat blijft kleven dus...en om die reden alleen al een 3,5 op 5! En uiteraard duim ik dat ie toch die Oscar binnenhaalt ;)

No comments: