Thursday, November 5, 2009

Gepensioneerd

Sluitstuk van mijn blogbijdrages van vandaag (ben precies weer goed bezig, maar had wel wat in te halen natuurlijk): het pensioenfeest van mijn pa. Die is al sinds dit voorjaar met pensioen en net na mijn terugkeer uit Wales en Stockholm was het feest op zondag. Wat begon als een gezellig etentje eindigde in... Ik zou niet weten waar het eindigde want ik vertrok - wijselijk - om 17u00 maar dat het met nog meer drank eindigde dan dat het begon zal wel een understatement zijn.

Mijn ouders hadden afspraak met een pak vrienden in restaurant "Dennebos" in Eeklo. Eigenlijk was die plek volledig afgehuurd voor de lunch. De uitbater had - ook al wijselijk genoeg - geen reservaties aangenomen voor de avond...ik vermoed dat de reputatie van mijn ouders en vrienden daar voor iets zal tussen zitten. Als ik de berichtgeving moet geloven - de bronnen weten het vaak zelf niet meer - dan was het rond 19u00 dat de laatsten het pand verlieten. Uiteraard om het feestje nog wat verder te zetten in het centrum van Eeklo. :)

Maar het begon dus allemaal mooi rustig om 12u00 met een glaasje bubbels, veel cadeautjes en zowaar een speech van mijn pa. Die wist te melden dat hij heel blij is dat ie met pensioen is. Tussen voorgerecht en hoofdgerecht had de clan-Cobert (familie van mijn ma) de sketch "Het leven zoals het is: op pensioen" klaar, tot algemene hilariteit. Ik vermoed dat mijn pa zijn 'schieten op de staande wip' niet meteen zal opgeven voor het "Z.A.T. (Zeer Aangenaam Toch) Vissen"...al scoorde hij op het laatste toch stukken beter. Na het hoofdgerecht haalde Erik de accordeon boven en veel had die gekke bende niet nodig om zich in de dans te smijten. Ergens tussendoor werd nog een dessert opgepeuzeld, werd een alcoholtest afgenomen en werd er ook nog hevig 'Spaans gedanst'...maar omdat beelden zoveel meer zeggen dan woorden: bekijk hier de foto's van die namiddag (gelukkig maar een stuk van de namiddag, een platte batterij voorkwam dat ik nog meer compromitterend materiaal kon verzamelen) en hieronder ook nog drie filmpjes...

No comments: