Tuesday, October 19, 2010

Vakantiegevoel

Vijf dagen in het land was echt niet veel, het is als een wervelwind aan mij voorbijgegaan. Met enkele vergaderingen, een bezoek aan mijn geweldig petekind en een 'gehaktfestival' bij John en Fre (ondertussen poker gespeeld en schoon gewonnen :)). Foto's van deze twee laatste fijne activiteiten volgen binnen een maand of zo...ze staan namelijk nog op mijn fototoestel en ondertussen zit ik al gezellig in de nationale luchthaven voor mijn volgende - en waarschijnlijk laatste? - trip dit jaar: go and visit Tineke in Kenia!

Even leek het alsof hier zou gestaakt worden vandaag. Dat zou echt wel straf zijn en ik zou werkelijk geloven dat een vloek op mijn reisgedrag rust: Ecuador/Honduras/Benin werden geteisterd door een IJslandse vulkaan, Zuid-Afrika een paar weken geleden door een staking en nu zou ik het weer vlaggen hebben? Niets van aan gelukkig...buiten de treinstaking waar ik liever geen risico's wou nemen: de papa werd opgetrommeld en mocht mij deze morgen richting luchthaven voeren. Ja, ik ben verwend. ;)

Sinds deze nacht ben ik ook helemaal overvallen door een geweldig fijn vakantiegevoel. Dat klinkt misschien verbazingwekkend, maar tot gisterenavond was dat gevoel er nog niet echt. Natuurlijk keek ik er wel naar uit om op reis te gaan maar was nog met vanalles bezig waardoor ik niet veel tijd had om er over na te denken. Wat meteen betekent dat ik bijzonder slecht voorbereid vertrek...alsof dat iets nieuws zou zijn. :) Maar het is allemaal goed gekomen en ik zit bijzonder relax op dit moment. Alles wat ik nog wou doen kan ik nu toch niet meer doen. :)

Slechts 15kg mee in mijn rugzak, vermoedelijk ben ik wel wat dingen vergeten :) maar dat zien we dan wel als we in Kenia aankomen. Tineke, ik ben dus onderweg! Hier overigens een vedettenparade deze morgen: Johan Vandelanotte en Freddy De Kerpel tegengekomen, weliswaar niet samen op stap ;)

Bon, ik begin hier mijn trip van een maand (!) richting Kenia en Ethiopie, hoop - en weet - dat Tineke er helemaal klaar voor is en ik...ik laat me gewoon meeslepen door de pracht en praal van Afrika met Tineke als gids. Hakuna matata!

No comments: