Sunday, October 24, 2010

Africa personal

Na het vertrek in Nairobi ging het richting Noorden: Meru meer bepaald. Met uiteindelijk doel Meru National Park, maar daarover later meer. Eerst dus richting Meru, ongeveer 5u op een busje...niet zo heel lang naar Afrikaanse normen.

Meru zou overigens bekend moeten staan voor de jacaranda's maar ik kan de vrienden uit Tshwane/Pretoria geruststellen, hun jacaranda's in bloei zijn een stuk impressionanter. Toekomen in Meru is overigens toekomen in chaotisch Afrika zoals je het alleen maar kan inbeelden. Vol met vriendelijke mensen, dat wel :), maar stoffig en verwarrend (en tropisch en groen...voor mij weinig vergelijking mogelijk met vorige Afrika-trips in Zuidelijk Afrika of Benin dit voorjaar).
En toen viel mijn euro: dit is mijn eerste Afrika-reis (Noord-Afrika niet meegerekend) dat ik op 'personal basis' in Afrika ben! En dan maar meteen Oost-Afrika... Great!

Ondertussen ben ik volledig mijn besef van tijd kwijt (perfect, ik ben dan ook op vakantie)! En zit ik hier ook met een licht depressieve Tineke (die Kenia nog niet wil verlaten)...daar heb ik korte metten mee gemaakt: niet bleiten want ik kan daar niet tegen! Tot nu toe luistert ze nog... ;)

No comments: