Thursday, October 14, 2010

Done evaluating

Sinds gisteren terug in het land! Die laatste evaluatie in Tshwane was een evaluatie te veel :) Bijzonder vermoeiend om na twee evaluaties nog eens alle vragen uit de kast te halen en heel veel interviews af te nemen. Maar goed, het is gelukt (net...Bert begon lichtjes te crashen en ik viel wel bijna in slaap tijdens de gesprekken)!

Grappige anekdotes wel, daar in de hoofdstad van Zuid-Afrika. Een stad met maar liefst 2,5 miljoen inwoners die samenwerkt met Maasmechelen in Vlaanderen...goed voor 40.000 inwoners. Je kan je vragen stellen over de schaal van vergelijking die mogelijk is. Of zoals de Zuid-Afrikanen het zelf aanbrachten: "we could fit the whole of Maasmechelen in our World Cup soccer-stadium!" (en dan hebben ze nog 6.000 plaatsen over). Voor de rest ook hier weer interessante gesprekken...veel materiaal om te verwerken...

Ondertussen kregen we berichten uit Oman van onze evaluator-in-crime Marike dat ze goed aangekomen was. En zo heb ik er een kennis bij in het voor mij onbekende Oman (maar dat bekend zal worden als ik haar blog ga volgen). Gisteren stuurde ze ons tevens de link naar een berucht 'Kabouter Wesley'-filmpje...iedereen keer als wij cola dronken vond ze precies de vergelijking met onderstaande. Vreemd, hoop dat het niet aan mij gelegen heeft :)

No comments: