Saturday, October 9, 2010

Decompressie

Na 11 – drukke! – dagen nood aan een decompressiedag. Ons verblijf voor een dag in Kaapstad, vooraleer door te vliegen richting Tshwane, komt dus als geroepen. Terwijl Wim en Bert historische grond gaan bezoeken (Robben Island) trek ik mij terug aan het zwembad van het hotel, met zicht op de Tafelberg, en tokkel ik een beetje op mijn pc.

Mijn internetverslaving wordt alweer eens aangetoond aangezien ik nu heel blij ben na drie dagen zonder. Maar het is ook een beetje decompressie na een conferentie, twee evaluaties, verschrikkelijk veel gesprekken en evenveel indrukken. Kaapstad is overigens overweldigend fantastisch, hier kom ik nog terug!

Ter info voor de WK-liefhebbers: dezer dagen is hier wel wat te doen rond de stadiums van het WK Voetbal deze zomer. Blijkt nu dat die door de respectievelijke steden moeten overgenomen worden, niet meteen een geweldig geschenk want ongelooflijk verlieslatend. Tot overmaat van ramp blijken sommige van de stadiums ook niet geschikt om rugby of cricket (sporten die nog een stuk populairder zijn dan ‘soccer’) te spelen en kunnen ze dus enkel voor voetbal dienen…wat moet een stad daar mee? In Cape Town kunnen ze er gelukkig wel nog iets meer mee doen dan voetbal (alhoewel ze eigenlijk ook al een rugby-stadium hebben). Zet tot nadenken: het wereldkampioenschap was geweldige PR voor Zuid-Afrika, maar het komt wel met een prijs…

No comments: