Sunday, November 4, 2007

Een paar boekjes

Deze week ging de Boekenbeurs van start en de eerste dag was ik al van de partij. Wat is het zalig om daar gewoon al rond te lopen. Jammer genoeg blijft het daar niet bij...met een collectie van 7 boeken terug naar huis gekomen...wat een gesleur.

Maar aan volgende literatuur kon ik dus niet weerstaan:
* "Zwerm" van Peter Verhelst: eentje die al lang op mijn verlanglijstje stond. Na het lezen van "Tongkat, een verhalenbordeel" was ik echt van mijn sokken geblazen door de stijl en alles gewoon. En deze publicatie belooft verder te gaan...hm...
* "De Verdeelste Staten - De VS na George Bush" van Evita Neefs: alleen al vanwege de titel niet te versmaden. :) Maar ook inhoudelijk: een blik op de komende presidentsverkiezingen in de VS, superinteressant! Lang in twijfel gestaan of ik het boek dat alle vorige presidentsraces uit de doeken deed niet zou meedoen maar die heb ik toch laten staan...
* "Het stille geweld van dromen" van K. Sello Duiker: toevallig tegengekomen en een roman over het leven in Zuid-Afrika, geschreven door een Zuid-Afrikaan die aangekondigd wordt als 'een nieuw geluid in de Zuid-Afrikaanse literatuur'...
* "Ontvoeringsbericht" en "De herfst van de patriarch" van Gabriel García Márquez: in 1982 kreeg Gabriel García Márquez de Nobelprijs voor de literatuur en het is nu al een hele tijd dat ik zijn boeken eens wou lezen. Ineens twee is misschien overdreven maar ach...
* "Het oneindige plan" van die andere Latijns-Amerikaanse auteur Isabel Allende: al immens genoten van ander werk van haar dus toen ik deze pocket zag liggen moest die natuurlijk ook mee...
* "Kennedy's brein" van Henning Mankell: geen politiek boek over JFK, wel een misdaadroman. Iets dat ik nog miste in de collectie en met een onderwerp dat handelt over de strijd tegen aids in Afrika en de rol van de medische industrie...

En zoals ieder jaar zijn er een heel pak BV's te bezichtigen op de Boekenbeurs die daar hun boeken zitten te signeren. Heel wat van gezien, weinigen onthouden...en slechts van 1 iemand een foto genomen. Helemaal speciaal voor Kim natuurlijk... :) "Het is MegaMindy, MegaMindy!!!" En dat was net op de dag dat bekend geworden was dat ons MegaMindy zwanger was. Heb haar dan ook meteen - weliswaar vanuit de verte en zonder dat ze mij zou kunnen herkennen want anders zou ze natuurlijk niet verder signeren :) - een dikke proficiat gewenst. Wist overigens niet dat zij iets had met Miguel Wiels...kijk eens aan...

2 comments:

Anonymous said...

Megamindy was wellicht de enige BV waar je gemakkelijk over alle kinderhoofdjes heen een foto van kon nemen ;-)

Christophe Ramont said...

Bwa, bij de anderen stond er eigenlijk geen volk...Paul D'hoore viel zelfs bijna in slaap. :) Dus neen, het was hééél moeilijk om die foto van Mega Mindy te kunnen nemen! (echt serieus, nergens zoveel volk te bespeuren :))