Tuesday, September 15, 2009

Wat lezen ontwikkelingssamenwerkers?

Na een eerste dag terug werken na een deugddoende vakantie heeft een mens al eens nood aan een geweldig aperitief, een stoemp met ice-tea of een frisse pint. Of alles tegelijkertijd. Gelukkig had ik afspraak met Greet en Karlien die voor alles zorgden + gratis aangenaam gezelschap!

Koetjes en kalfjes, tipjes en tripjes, roddels en geruchten,... U weet hoe dat gaat als vrienden tewerkgesteld in dezelfde sector aan de toog gaan hangen. En zo kwam natuurlijk ook de MO*-lezing van komende vrijdag aan bod, aangezien we daar toch alle drie heen gaan. Baseline: moeten we niet stoppen met die ontwikkelingssamenwerking want het heeft de situatie de afgelopen jaren niet verbeterd... Belooft interessant te worden!

Nu moet ik wel zeggen dat ik niet zo freaky ben als mijn twee sisters-in-crime, ik laat dat gewoon op mij afkomen. Karlien (links) en Greet (rechts) daarentegen...die sleuren het boek van 1 van de sprekers met zich mee in de hoop dat nog helemaal uitgelezen te hebben tegen vrijdag. Nut? Weten wat er gezegd zal worden? :p Het was alleszins grappig om te zien dat ze het dus allebei ook bijhadden (en dan zwijgen we nog over hoe Greet het boek wist te bemachtigen). Zo weet u ook meteen wat u moet lezen als u hip wil zijn in de sector van ontwikkelingssamenwerking. ;) (ik hou het logischerwijs nog even bij Millennium)

No comments: