Thursday, July 23, 2009

Nationale Feestdag

Na de parade vorig jaar in Parijs, was het dit jaar toch eens tijd om onze parade eens van dichtbij te bekijken. Al lang eens willen doen maar een mens komt daar zo niet toe...tenzij je uit je bed gehaald wordt zoals ik afgelopen dinsdag.

Op deze blog vind je waarschijnlijk al genoeg bewijsstukken om aan te tonen dat ik niet echt een flamingant ben en mij meer 'Belg' voel dan 'Vlaming' (al zie ik mezelf nog liever als wereldburger en Europeaan dan Belg), en dat 'Belgengevoel' komt goed van pas als je jezelf in de massa begeeft op de nationale feestdag in Brussel. Heel veel volk op de been om de parade te aanschouwen, en het was ook de moeite...al is het maar om mijn algemeen bekende 'vlaggenobsessie' nog wat kleur te geven. :)

Na de parade richting de Zavel om een terrasje te doen, prinses Claire en prins Laurent te zien (wow!), een echte F16 van dichtbij te zien, op het museumplein de hofleveranciers te bezoeken en daar koning Albert en koningin Paola tegen te komen (ook wow! :)). Na een korte wandeling door het drukbevolkte Warandepark nog langsgeweest bij de beste frituur van het land. Leuke dag!

Foto's kunnen in het facebookfoto-album bekeken worden...al bleef het "beeld van de dag" buiten mijn bereik: Fabiola die met een appel stond te zwaaien. Na de bedreiging omgebracht te worden met een kruisboog toch een geweldig geslaagd grapje, al zeg ik het zelf. :) (grappig ook zijn de commentaren die daarbij verzonnen worden) Vond u het geslaagd? Laat het weten in de bevraging van de week! Vorige bevraging zorgde voor een verdeling van de stemmen. Maakte Caroline Gennez de juiste beslissing bij de aanstelling van de Vlaamse ministers? 50% heeft het volste vertrouwen in de nieuwe ploeg, 12% heeft twijfels en wacht nog even met de beoordeling, 37% vond Frank dumpen dom en/of lomp.

No comments: