Monday, June 16, 2008

Een "Belgische" kip...

*zucht* Dat ik er zelfs maar aandacht wil aan besteden, maar het moet me gewoon even van het hart. Vandaag viel "De Belleman" in mijn bus...het promo-magazine van N-VA. Omdat ik weet wat voor moeite het kost om al die magazines in de bus te krijgen - maar dan voor een andere partij :) - neem ik graag de moeite om het eens door te nemen.

Maar dan vind je op de voorpagina dit schokkend verhaal:

OCMW-voorzitter lanceert Belgische Kip
Na de Vlaamse Leeuw en de Waalse Haan is er nu ook de Belgische Kip.
Op 20 maart vond de feestelijke inhuldiging plaats van drie reuzenkippen aan het OCMW woon- en zorgcentrum de Vijvers in Ledeberg (allen daarheen! nvdr). De kippen noemen Dotty, Karootje en ... de Belgische Kip. Deze laatste draagt de kleuren van de Belgische vlag. (...)
Het woon- en zorgcentrum de Vijvers is een OCMW-rusthuis en moet bijgevolg politiek neutraal zijn. (...) Het moet openstaan voor iedereen, ongeacht hun politieke, filosofische of religieuze overtuiging. Neutraliteit is een absolute must. (...)
OCMW-raadslid Elke Sleurs bleef principieel afwezig op de inhuldiging.

Goed gedaan, Elke! Wat ben ik blij dat er nog politici zijn die zich bezighouden met de belangrijke zaken in het leven. Boe! Stoute Belgische Kip! *zucht*

Allez, ik wil er nog inkomen dat N-VA de strijd tegen alle Belgische symbolen wil voeren - zo tolerant ben ik dan nog - maar zouden er werkelijk Vlamingen te vinden zijn die het woon- en zorgcentrum niet willen betreden omdat er ergens in de tuin een Belgische Kip staat?

Vraag me overigens af wat mijn Vlaams progressief OCMW-raadslid/vriend hier van vindt... :)

Vlug naar ander nieuws, te lezen in Metro:

Rosario vereeuwigt Che in brons.
Een vier meter hoog standbeeld van Ernesto 'Che' Guevara kijkt uit over de Argentijnse stad Rosario. Het was zaterdag officieel tachtig jaar geleden dat de in 1967 vermoorde revolutionair in Rosario werd geboren, maar waarschijnlijk werd hij in werkelijkheid een maand eerder geboren. Che's dochter Aleida woonde de onthulling van het beeld bij. Het standbeeld is het eerste gedenkteken voor Che Guevara in zijn geboortestad.

Buiten het feit dat een mens zich kan afvragen waarom het tachtig jaar moet duren... :) brengt dit vooral mijn discussie met De Gentse Zwijger opnieuw naar boven. :)

4 comments:

Anonymous said...

Thanks. Im Inspired again.

Anonymous said...

Uw favoriet Gents OCMW-raadslid zei er in maart zijn gedacht over op zijn blog. Volg de link http://cblogt.blogspot.com/2008/03/duty-of-opposition-is-to-oppose.html

Christophe Ramont said...

Voila, graag gedaan, zo kon je nog eens reclame maken voor jouw blog! :) (want uiteraad had ik dat al lang gelezen :))

Anonymous said...

goh een één-tweetje met de kartelpartner, dat is lang geleden :-)