Sunday, May 18, 2008

Gaypride

Na het feest op vrijdagavond had ik eigenlijk een dag recuperatie nodig, maar dat zat er niet in: zaterdag 17 mei was niet alleen internationale dag tegen de homofobie maar tevens ook de dag van de jaarlijkse gaypride in Brussel.

Animo zorgde zoals altijd voor deelname aan de pride en drank :), C en Kim brachten mij veilig en wel tot in Brussel (bedankt voor de lift en vooral bedankt om mij uit mijn bed te halen op zaterdagmiddag! :)).
Deze keer geen truck, maar een 'American schoolbus'...ook leuk! Tijdens de pride zelf was het zonnig dus was op de bus kruipen beetje te warm, liepen er dan maar naast. Na afloop bleven alle wagens nog een tijdlang (langer dan normaal had ik de indruk!) op de Anspachlaan staan om daar een geweldig feest te geven. En toen begon het te regenen dus kropen we wel allemaal op de bus :).

Ook aanwezig: Stijn Bex, Jan Roegiers, Pascal Smet en de "first gay". En verder heeeeeel veel volk dus het was bijzonder fijn.
En voor het tweede jaar haalden we het nieuws!! Deze keer de VRT...zie het filmpje (maar een fractie van een seconde in beeld, van seconde 10 tot 14 zie je de animo-bende - ikzelf ben de volle twee seconden in beeld als je helemaal links kijkt :) - toch lang genoeg om opgemerkt te worden door mij ma :)):



Vermoeiend, vermoeiend, vermoeiend,... Na afloop met Bram, Andries, Jonathan, Sam, Joeri, Nick en Freek nog een hap gaan eten in de Rugantino wat bijzonder gezellig was! 's Avonds was er ook nog fuif in de AB waar ik eigenlijk naartoe moest...maar het enige dat ik nog kon was mij verslepen naar Brussel-Zuid, verslepen naar de tram en verslepen naar mijn zetel. Vandaag, op zondag, betaal ik de prijs van twee dagen feesten met zere voeten, pijn in de benen, een rug die aanvoelt alsof ik 83 ben en een hoofd dat niet altijd wil marcheren. :)

All-time-favorite-shake-and-party-vriendin Ilse en mijn-favoriet-nationaal-bestuurslid-van-dit-bestuur Anke

Vanwege de communautaire spanningen Vlaanderen-Wallonië vond ik het bijzonder noodzakelijk vriendschap te sluiten met deze mensen uit Bergen... Euhm, hoeft het te verbazen dat ik enkel nog weet dat de gast Anthony noemde en dat ik die van de dames vergeten ben? :)

Ook hetero's zijn steeds welgekomen op de pride, al moeten ze er dan wel tegen kunnen af en toe een kus te ontvangen ;). Hier Xavier in shock door een kus van Nick.

Voor de mensen die hem niet herkend hebben: dit is Sam die compleet freaky achter het stuur kroop (gelukkig stonden we al stil :)).

Party op de bus! Sam bij deze al minder freaky...

Eten in de Rugantino...met prachtig uitzicht op het feestgewoel! Op de achtergrond de animo-bus die zich een weg baant door de menigte...

7 comments:

Anonymous said...

Kan allemaal wel goed zijn, maar waar was jij op de nationale ledendag ? ;)))

En nee, geen excuses, Sam, Anke en Evelien waren er wel! ;)

Christophe Ramont said...

Oops, betrapt... :s

Zondag hing ik als een wrak in mijn zetel. :) En even overlopen:
*Evelien is veel vroeger dan mij vertrokken uit Brussel, dus die lag op tijd in haar bed :)
*Anke was helemaal niet op de pride (maar shit, die heeft wel huisbezoeken gedaan ondertussen...)
*Sam: ik kan gewoon niet tippen aan het energieniveau van dat jonkie :)

Allez, allemaal terechte argumenten waarom ik zondag - als een oude bompa - moest bekomen en er dus niet bij was...sorry!

Bart Verdeyen said...

ik was vergeten dat jij de derde leeftijd vertegenwoordigde....ik had bijna voorgesteld dat we nog eens met z'n vieren 'op de lappen' zouden gaan, maar jij moet binnen zijn in het rusthuis zeker s'avonds ? ;)

Christophe Ramont said...

Wel ja, zuster angelica vraagt toch om 21u00 binnen te zijn...met mijn charmes kan ik het misschien nog net rekken tot 22u00...
Wanneer gaan we op de lappen? :) Komen jullie dan allemaal naar gent of moeten we weer in Mechelen uitgaan? ;)

Bart Verdeyen said...

Anke, uw favoriete bestuurslid uit het huidige bestuur, niet onze bestuursanke he!!!
Groetjes,
Evelien
(eventjes in de Bart huid)

Anonymous said...

hehe, wel grappig danspasje op t filmpje :-) zo kennen we u hé sloeber :p

Anonymous said...

ik was ook op de ledendag! Met kinderen dan nog wel die doodop en lastig waren... :o)
EN gaypride --> het was weer een fenomenaal feest... op naar volgend jaar