Wednesday, May 28, 2008

Boleyn

De naam 'Boleyn' is mij altijd bijgebleven uit de geschiedenisles...de derde vrouw van Hendrik VIII. Fuck, blijkt dat - sinds ik gisteren de film "The other Boleyn Girl" zag - de tweede vrouw te zijn. Tja, tot zover mijn geheugen... Wat ik wel onthouden heb is dat mijn ma lang geleden het verhaal gewoon aan mij vertelde nog vóór ik aan haar kon vertellen wat ik vandaag in de geschiedenisles had geleerd. Ik was toen met verstomming geblazen...

Alleszins, de film stond hoog op mijn verlanglijstje vanwege de combinatie kostuumdrama, Scarlett Johansson, Eric Bana, Natalie Portman. Kan niet mislopen!
Hoge verwachten scheppen desillusies? Het was een trage film, saai zou ik hem niet omschrijven zoals mijn mede-bezoekers deden maar het plaatje klopte niet. Foute muziekkeuze, slecht (chaotisch) in beeld gebracht en op het einde zou je moeten meeleven met de executie van Anna Boleyn - aan Natalie Portman zal het alvast niet gelegen hebben! - maar dat doe je niet. Mijn verklaring: het is een complex geschiedenisverhaal en daar moet dus al veel aandacht aan gegeven worden, terwijl de focus ligt op de relatie tussen de twee zussen. Er zit maw niet genoeg diepgang in...

Toch nog 2,5 sterren op 5. :) Vanwege de sterke acteerprestaties en omdat het zonde is om een kostuumfilm te buizen. :) Maar je moet er dus niet voor naar de cinema lopen...

4 comments:

Aertsparadijs said...

je bedoelt natuurlijk Hendrik de achtste VIII ;-)

Christophe Ramont said...

Maar lieverd, dat staat er toch?! :)))

(aanpassingen zijn zo gemakkelijk!)

Anonymous said...

o dat is dan toch iets, want ik was al volledig in shock dat je naar cinema geweest was voor die film ZONDER mij :))

Christophe Ramont said...

Maar Tineke, tegen dat jij terug bent speelt die film toch al lang niet meer in de cinema! Maar bon, het was toch niet echt een voltreffer, dus die heb ik je alvast bespaard. :)

Of misschien was dat wel mijn straf omdat ik niet met jou gegaan ben? :)