Sunday, May 25, 2008

Energy low...

Na de op zich al vermoeiende Eurosongkwestie van dinsdag werd het er de rest van de week niet beter op.

Woensdagavond werd traditiegewijs een hap gegeten met de 'zusjes', we blijven in het centrum van Gent nieuwe adresjes ontdekken. Deze keer: "Bennesteegske". Volledig volgens de hype van 'Mijn restaurant' vinden we het tegenwoordig allemaal noodzakelijk om blijkbaar alles te becommentariëren. :) Of deden we dat vroeger ook al maar valt het nu gewoon beter op? Alleszins, weinig aan te merken dus zeker een aanrader. Lekker eten, vriendelijke bediening en uiteraard bijzonder aangenaam gezelschap - al is dat laatste niet vast bij het restaurant te verkrijgen en moet je daar zelf voor zorgen. :)

Niet te laat het bed in maar de volgende dag toch vrij lastig om wakker te blijven. :) En 's avonds afspraak in Halle om te gaan eten met Sofie en Sara...want dat was door een paar foutgelopen afspraken toch wel weer heel lang geleden! In tegenstelling tot de avond ervoor viel het restaurant hier geheel tegen...het eten kon er nog net door maar de bediening! Schaamtelijk als we zijn werd de fooi dan ook beperkt tot 1 eurocent - en ik moet toegeven dat dat mijn idee was. Waarom eigenlijk, ik weet het ook niet meer en het is eigenlijk een beetje beledigend maar de manier waarop we daar behandeld werden...sjonge sjonge... Allez, niet gaan eten in 't Groot Café zou ik zo zeggen...

Na thuiskomst - wat al niet heel vroeg was - natuurlijk nog moeten checken wie allemaal door de tweede halve finale van Eurovision geraakt was. Hier wel een sterke vertegenwoordiging van West-Europese landen dus helemaal content. :) De vrijdag dus maar op halve kracht...

Gelukkig was er de zaterdag om uit te slapen! Tegen 12u00 maar afgesproken met Els en haar vent Dave om richting Antwerpen te trekken waar we dan weer afgesproken hadden met Cathy. Mannekes, dat was lang geleden dat we elkaar allemaal gezien hadden! Grote reisplannen blijkbaar: Cathy trekt met Milan naar Aziatische oorden, Els met haar vent naar Canada. Leuk leuk! Na het uitgebreid lunchen op een zonovergoten terrasje nog wat gaan shoppen in Antwerpen. Helemaal onder de indruk van de stadsfeestzaal...voor iedereen die binnenkort de tijd heeft om in Antwerpen rond te lopen: zeker eens gaan zien. Dit soort van bouwwerken kan de vergelijking met wereldsteden als Parijs doorstaan. Dat bedacht ik iets later nog eens toen ik in Antwerpen-Centraal stond...het is en blijft toch een immens mooi station (en het wordt er steeds beter op). Maar goed, vooraleer de Antwerpenaars hier weer helemaal een dikke nek krijgen... ;)

Net op tijd terug in Gent om het grote Eurosongfestival te zien... :)

3 comments:

Miss Fabulous said...

Hey

Ik ben ook in de hype gesukkeld !
En het was absoluut de moeite niet, wat een lage kwaliteit dit jaar, pfff

Boaz was inderdaad nog een van de betere...

En ik heb moeten zien met mijn schoonmoeder in spe... Kan je je inbeelden dat ik met mijn gedachten bij jullie was? :)

Bart Verdeyen said...

Zal ik eens een serieuze defaut aan de stadsfeestzaal verklappen ? ;)

Maar pas op, want als je ja zegt, zie je het vanaf nu elke keer als je er binnenloopt....

Kies wijselijk dus !

Christophe Ramont said...

Ja!! Ik wil het weten... :) *houdt zijn hart vast*