Monday, May 5, 2008

Moi, délégué

Vandaag vonden de sociale verkiezingen plaats bij VVSG. Het hoeft waarschijnlijk niemand te verbazen dat ik 1/ kandidaat was en 2/ op de lijst van ABVV terug te vinden was. :) We hebben het goed gedaan: zowel met de lijst als met de syndicale vertegenwoordiging algemeen...

Eerst het groter plaatje: het is heel belangrijk dat er zoiets als een syndicale vertegenwoordiging bestaat. Omdat we bij VVSG niet met meer dan 100 fulltime werknemers zitten is er enkel sprake van een Comité voor Preventie en Bescherming op het Werk (CPBW), mochten we wel meer dan 100 gehad hebben dan moest er ook nog gestemd worden voor een Ondernemingsraad (OR). Maar goed, ook met het Comité kunnen de rechten van de werknemers verdedigd worden...
Daarom dat het ook heel belangrijk was dat deze namiddag veel van die werknemers gingen stemmen, dat verhoogt de legitimiteit van zo'n Comité. En dat was ook het geval, de overgrote meerderheid ging een bolletje kleuren.

Mijn persoonlijk resultaat ken ik op dit moment nog niet, maar ik kan wel al zeggen dat Lijst nr 1 een grote overwinning behaalde. Alle 3 onze kandidaten - waaronder ik dus - zijn verkozen! De lijst van ACV heeft 2 verkozenen, ACLVB heeft 1 verkozene.
Bon, dat betekent dus nog meer werk. :) En ik denk niet dat ik daar extra ga voor betaald worden. :) Maar wel helemaal klaar om ons ambitieus programma in daden om te zetten!


Update 06/05: ik haalde 16 voorkeurstemmen! En dat is goed want het hoogste aantal voorkeurstemmen is 21, en ik ben de tweede in rij. :)

3 comments:

Anonymous said...

hiep hiep voor Christophe, maar ik had niets anders verwacht natuurlijk, al die natuurlijke charme (neen, ik heb niets nodig)

Sam said...

hey Stoffel, proficiat hé maatje! Zoek nu nog maar eens een gaatje in je agenda om die spaghetti in de Kastart te verorbenen... Of geef je een overwinningsfeestje? :p

Christophe Ramont said...

Thanks Tineke! Ook al durf ik betwijfelen of het mijn natuurlijke charme was die de mensen deden stemmen :))

Sam, was het niet eens jouw beurt om een poging tot datum te doen? :) We maken er werk van!
Op mijn overwinningsfeestje zal het alvast niet lukken want dat geef ik niet... ;)