Wednesday, May 21, 2008

Lang leve Europa!

Neen, geen uitvoerig pleidooi over de Europese Unie of hoe belangrijk Europa wel is voor ons. Neen, ook geen nieuws over reisplannen langs de schitterende Europese landen. Wel de oproep om terug te keren naar een kern-Europa, zonder Oost-Europa! (allez, voor Eurovision dan toch ;))
Wat was me dat nu gisteren? Iedereen Eurovision gezien? Een regelrechte schande is het! En begrijp me niet verkeerd, ik heb niet bij voorbaat een afgrijzen van Oost-Europese landen en hun cultuur - multiculti als ik mezelf graag bekijk :). Maar als die klojo's constant op zichzelf gaan blijven stemmen en ons nooit meer naar de finale sturen, dan mogen ze hun eigen Eurosong organiseren! :)
Alle gekheid op een stokje: de uitschakeling van Ishtar was volledig onterecht. Niet omdat ik Belg ben, maar omdat het gewoon één van de betere nummers was (of toch één van de tien beste in een groep van 19). Maar neen, wat sturen ze dan door naar de finale? Landen als Polen (afgrijselijk!), Griekenland (Britney, maar dan nog slechter!) en Finland (Lordy-ke doen is blijkbaar de gouden tip voor Finland)! Een mens wordt er zowaar moedeloos van. Vandaag wel overal te lezen dat de twee verrassingen de uitschakelingen van België en Ierland waren...we zijn er vet mee...
Desalniettemin heb ik ongelooflijk genoten van de avond! Kim, C, Koen, Magteld, John en Fré kwamen kijken - ik ging bijna zeggen supporteren maar voor sommigen onder hen was dat toch te veel gevraagd ;) - en we hebben heel veel plezier gehad.
Met nogmaals dank aan Kim om met mij samen boodschappen te gaan doen!!

Pasta met champagne...het kan slechter op een dinsdagavond. :)

Tijdens de break een schitterende performance van ondergetekende en Kim: we supporterden alvast voor IJsland komende donderdag!

En Lieve is terug uit Ghana! Al een tijdje eigenlijk...maar wegens te druk (van mijn kant uit! Sorry Lieve!) was het nog niet gelukt om elkaar terug te zien. Maandag werd dit euvel gelukkig opgelost door een hapje te gaan eten in het Brusselse... Wel vlug terug naar het station, want we wilden natuurlijk niet in Brussel stranden, met die aangekondigde treinstaking...
Tijdens ons dinner te weten gekomen dat ons Maité (ook van de beruchte BTC-bende) dit najaar voor drie (!) jaar naar Honduras vertrekt! Ik weet dus al waar ik volgend jaar heen ga. :) En er zijn al drukke plannen gesmeed om opnieuw Matongé onveilig te maken tijdens de Matongé-feesten in het laatste weekend van juni. Ex-BTC'ers, als jullie dit lezen: hou 28 juni vrij (en anderen mogen ook mee natuurlijk ;))!

No comments: