Wednesday, January 16, 2008

Liefdesdrama en oorlogsterreur



Deze avond voor het eerst sinds lang nog eens de bioscoop opgezocht. Dat had ik allemaal te danken aan Tineke die reeds een maand geleden de datum in mijn agenda vastlegde voor "Atonement". Het was dus ook al lang vóór deze film de Golden Globe voor beste film (drama) won dat we al beslist hadden om te gaan...en wat voor een film.

Een aangrijpend verhaal: onmogelijke liefde, gesitueerd voornamelijk in de jaren 1930 en 1940. Naast het liefdesverhaal is het ook die oorlogsterreur die heel beklijvend blijft hangen. James McAvoy - die kan volgens mij op commando gewoon bleiten - en Keira Knightley doen een schitterende job, muziek is prachtig. Allez, zeker gaan zien als je in de bui bent voor één van de betere bleitfilms. :) Wel koppie bijhouden want verhaallijnen worden op een creatieve manier afgewisseld...

Natuurlijk ook voorstukjes gezien...denk al te weten welke film de volgende zal zijn :)

2 comments:

Anonymous said...

ik kan het niet meer eens zijn! zoen

Aertsparadijs said...

dramatische bleitfilm? Ik ben voor! ;-)