Sunday, September 27, 2009

Go Anke, go Anke!

Gisteren was het nog eens zo ver: verkiezingen bij animo! Om de twee jaar mogen we als lid van animo onze keuze maken voor het nationaal bestuur (voorzitter en 8 bestuursleden - mét gender balance!). Deze keer niet de vraag of het mijn laatste bijdrage aan het democratisch proces was, in tegenstelling tot vorige editie. :)

Net als de vorige keer was ik er niet een hele dag bij...de avond ervoor iets te lang op een terras in Brussel blijven hangen en dus vrij lang in bed gelegen (zalig), maar ook het prachtig weer weerhield er mij van om in een donkere zaal te gaan zitten. Liever op een terras...en daarvoor had ik partners-in-crime Evelien en Ilse opgetrommeld. Dat we daarbij een ware calorie-bom gingen binnenspelen bij Häagen-Dazs was niet afgesproken, maar wel een geweldig idee! :p

Uiteindelijk waren we nog mooi op tijd om een pak van de kandidaten hun intentieverklaring te horen verdedigen en vooral om het debat tussen de twee kandidaat-voorzitters te horen. Favoriet Anke Gittenaer haalde het uiteindelijk, en dat maakt mij/ons blij! Die gaat dat goed doen, daar zijn we zeker van!
Bovendien heeft ze een geweldig enthousiast bestuur klaar staan dus het kan niet mankeren dat dit echt een nieuwe start is voor animo...en het is nodig, dat was ook duidelijk doorheen de dag. Niet dat de opkomst zo laag lag maar velen lieten zich nogal kritisch uit over het verleden. Nu ja, het verleden is gepasseerd, de toekomst ligt voor het grijpen!
Op de foto: Ilse die mijn stemformulier met plezier in de bus doet :)

Nog leuker was dat Delphine en Magteld gewoon naar Brussel afzakten om samen met mij een pintje te drinken tijdens de hele animo-happening. Na de bekendmaking van de resultaten gingen we nog vlug een hapje eten en na nog wat pintjes terug huiswaarts...lovely evening!

No comments: