Sunday, June 14, 2009

Yes, I voted!

Voor wie er nog aan twijfelde: ik ben gaan stemmen vorige week zondag :) Zie hier het bewijsstuk der bewijsstukken!

En dat ik daarbij voor de "goei" stemde, daar hoef je natuurlijk ook al niet aan te twijfelen... Wel een verrassende verkiezingsuitslag...zo zie je maar dat iedere verkiezing inderdaad een verrassing in zich houdt. Of om het anders te stellen: verkiezingen dienen vooral om aan te tonen dat de opiniepeilingen er volledig naast zitten.

Overigens speciaal: de stempel op mijn oproepingsbrief mocht ik geheel zelf zetten! Dat was echter niet in stembureau nummer 208 in de Voskenslaan in Gent, wel in bureau nummer 144. Karel had mij namelijk gevraagd om secretaris te zijn (hij was aangesteld als voorzitter) en daar ging ik graag op in...een heel aparte beleving van de verkiezingen! Zo was ik één van de eersten die zijn stem uitbracht aangezien wij onze stem moesten uitbrengen vooraleer we de grote massa mochten ontvangen. Die grote massa was overigens beleefd en braaf, grappig hoor, precies of we hen een boete gingen geven als ze niet braaf zouden zijn.

Volgende keer doe ik het graag opnieuw! Ah ja, een mens krijgt daar dus 15,60€ voor betaald...slapend rijk worden, dat heb ik nu altijd willen doen. :)

No comments: