Sunday, March 29, 2009

Gentenaar

Eigenlijk al geen nieuws meer, maar voor wie het nog niet wist: sinds 30/12/2008 ben ik officieel Gentenaar geworden. Al zal ik altijd wel wat Eeklonaar blijven natuurlijk ;). Eén van de gevolgen is dat ik mijn voorzittersfunctie in Eeklo moet afstaan...met spijt in het hart.

Nu ik hier toch officieel ben, kan ik mij maar beter ineens integreren! Moeilijk is dat niet, maar daarvoor moet je de mensen wel leren kennen natuurlijk... In het Stadsmagazine las ik de oproep voor deelname aan de "Europese Dag van de Buren". Meteen een schitterende start dacht ik zo en na wat over en weer gemail: wij doen mee met het appartementsblok! En nu alles georganiseerd krijgen tegen die laatste dinsdag van mei... ;)

Nieuwe bevraging...en het hoeft niet te verbazen waar ik de inspiratie vandaan haalde. België wil samen met Nederland het WK Voetbal organiseren in 2018. De slogan is iets in de trend van "iedereen wint er bij"...na het zien (of toch achteraf horen ;)) van de match van afgelopen zaterdag hoop ik dat dat ook voor onze ploeg betekent.
De vorige bevraging - welk continent staat bovenaan in het 'places-to-visit-lijstje'? - werd afgesloten met 44% voor Afrika (zat mijn vorige bijdrage hier voor iets tussen?) en 11% voor Noord-Amerika, Latijns-Amerika, Midden-Oosten, Azië en Antarctica. Europa en Oceanië - geen stemmen - behoren blijkbaar niet tot de favorieten ;)

No comments: