Sunday, March 8, 2009

Maart, de bewuste taart

Naar analogie met 'maart, vuile taart' heb ik deze maand uitgeroepen tot 'maand, bewuste taart'. Bewust als in 'gezond' en 'weldoordacht'. Yes ma'am, change has come!

Mijn levensstijl van pakweg de laatste twee jaar is niet van de gezondste. Luiheid troef als het op eten aankomt en als men lui is dan vervalt men al vaak in opwarmmaaltijden die toch niet altijd de juiste voedingswaarde bevatten. Wist ik dat nog niet en heb ik een geweldig interessant artikel gelezen die mij daar op wees? Neen, tuurlijk niet... Maar maandag werd de knop omgedraaid. Gedaan met de pizza's en soortgelijke maaltijden, tijd voor groentjes!

Wie mij een beetje kent valt op dit moment van zijn/haar stoel...groentjes zijn inderdaad niet mijn beste vrienden. Maar groentjes zijn natuurlijk wel gezond. Dus ging ik in mijn favoriete Delhaize hier om de hoek op zoek naar de groentenafdeling (was het niet dat ik er altijd door moet omdat het helemaal vooraan de winkel is, ik had er waarschijnlijk écht achter moeten zoeken). Verbazingwekkend wat je daar dus allemaal kunt vinden... De keuze viel uiteindelijk op de wokgroentjes in combinatie met gemarineerde varkensreepjes. Lekker!

En geloof het of niet...maar dat duurt dus allemaal maar even lang als een pizza in de microgolf stampen. Het heeft gesmaakt overigens (alles was op...ja, zelfs de groentjes!). Dit smaakt naar meer. Een dag later werden de zelfgebakken worstjes vergezeld van broccoli, worteltjes en een derde groente waar ik de naam niet van ken. :) Goe bezig! Puur psychologisch, maar ik was er ook van overtuigd dat ik mij veel gezonder voelde. :)

De daaropvolgende dagen heb ik alweer wat gezondigd maar als ik zelf mijn menu mag samenstellen zal het deze maand geen microgolfeten zijn! Ziezo, alweer een goed voornemen...voor de maand maart dan toch. :)

2 comments:

Aertsparadijs said...

goe bezig! als je dit volhoudt in maart is dat al een hele prestatie. Nu nog combineren met één van die andere goede voornemens: de loopschoenen. Misschien is dat iets voor april want alles tegelijk verwezenlijken, daar is maar één oplossing voor: zwanger worden ;-)

Christophe Ramont said...

Euhm...aangezien zwanger worden er niet in zit... :)
Sportschoenen sportschoenen...heeft iemand mijn sportschoenen gezien?!