Sunday, March 22, 2009

Comeback van "wolk van het kwaad"

'Papa Ratzi' was in Afrika en we zullen het geweten hebben: u weze gewaarschuwd, condooms verspreiden HIV/AIDS! De rol van religie en de macht van een persoon als de paus...ik kan er gerust een boompje over opzetten maar dat ga ik niet doen omdat ik (hopelijk) niemand moet wijsmaken wat voor zever hier verkocht werd. Erger, dit zal invloed hebben op heel veel Afrikanen en daarmee maakt 'Bene' zich zo goed als schuldig aan massamoord.

Niets dat je daar aan kan doen? Weinig...de 'heilige' woorden zijn ondertussen verspreid en nestelen zich in de hoofden. Maar het antwoord van de Spaanse regering - linkse regering overigens - was niet minder dan subliem: het sturen van 1.000.000 condooms. Een druppel op een hete plaat, een leuke PR-actie? Misschien, maar ook wel een statement van formaat. Zeker in vergelijking met al die andere landen - waaronder België - die enkel "geschokt reageerden"...

'Bene' had het vandaag in Angola overigens over "wolken van het kwaad" die het zwarte continent verduisteren. Volgens mij had ie het eerder over Vlaanderen, want ook daar kwam plots een 'wolk van het kwaad' bovendrijven.
Yves is terug...en we zullen het geweten hebben. Ook hier ga ik niet veel woorden aan vuil maken en gewoon Tim Pauwels herhalen in Terzake donderdag: "deze man is rancuneus en ambitieus, die zullen we dus nog vaak zien".
Maar eigenlijk is het gewoon een klein kind. Iedereen is tegen hem, het is allemaal een groot complot. Uiteraard zijn het de andere partijen die hem het licht in de ogen niet gunnen, maar ook de Franstaligen zijn stout, de perslui zijn allemaal kakkers en de magistratuur is uit op z'n vel. Nog even, en werkelijk iedereen zit in het complot. Ja, u ook! Dat zo'n man werkelijk nog maar denkt een land te kunnen leiden...neen, bij deze neem ik de woorden in mijn comment van een tijd geleden terug: dit wil ik zelfs Guinee niet aandoen.

(derde keer overigens dat mijn facebookprofielfoto gewijzigd wordt naar "Yves, trop is te veel"...jammer dat ik die foto nog niet meteen mag opbergen)

No comments: