Monday, March 16, 2009

VCL

Aangezien de enquête van afgelopen week duidelijk maakt dat mijn politieke stukjes wel meevallen (83% vond dat toch! :)), is er wel plaats voor nog een stukje. :)

Zo kreeg ik vorige week donderdag al de roemruchtige titel 'VCL' ofte Vice Campaign Leader toebedeeld. Ja, het gaat snel...het congres is nog maar net achter de rug en de campagne is al volop bezig! De titel wil overigens niet meer en niet minder zeggen dat ik nu nog meer met politiek zal bezig zijn. Maar het is voor de goede zaak...nu zeker ;)

Er duiken ook overal filmpjes op, met bekende en minder bekende gezichten. Het eerste filmpje werd op het congres vorige week getoond en - daar ga ik dan toch van uit - is dan ook het officieel campagnefilmpje van sp.a. Het tweede is dat vermoed ik niet, maar ik vind het wel sterker. Mooier...en met die duidelijke link naar 'change', een term die de sossen (nog?) niet echt durven gebruiken. Terwijl ik het wel passend vind in de huidige context... Meteen een vraagje rond hier rechts: moet sp.a inspelen op 'verandering'?


Voor wie dacht dat de andere partijen nog niet bezig zijn met de campagne: CD&V dreigde eind februari met een nieuwe stemming over BHV (hoor ik daar ergens het woord 'onverwijld'?), een paar dagen later moesten ze ook nog uit de werkgroep stappen. Het tweede al beter gefundeerd dan het eerste...desalniettemin heb ik zo'n flauw vermoeden waar de tsjeven zich gaan op concentreren. In de hoop het succes van 2007 te kopiëren?

No comments: