Monday, December 29, 2008

The CVP is back

Tijdens de algemene radiostilte op deze blog gebeurde ook immens veel op het politieke vlak...zoveel zelfs dat ik mijn profielfoto op facebook voor de tweede keer dit jaar mocht veranderen in een zwart vlak met de tekst "Yves, trop is te veel"...

Ondertussen is Yves niet langer premier...en ik kan daar eerlijk gezegd niet rouwig om zijn. De edito van Yves Desmet van vorige week zei het allemaal: Leterme is persoonlijk en karakterieel ongeschikt om dit land te leiden. God behoede dat hij na juni 2009 nog eens zou terugkeren...echt waar, ik hoop van niet. Of Herman Van Rompuy het beter zal doen? Zullen we nog wel zien zeker? De brokken van de afgelopen 18 maanden ruimen zal al werk genoeg geven...

Nu, waar haal ik "the CVP is back" van? Eigenlijk voor twee redenen:
  • Ik ga mij niet uitspreken over wat Jo Vandeurzen en Yves Leterme nu wel en niet gedaan hebben om het Fortis-arrest en de betekening ervan te beïnvloeden...dat zal die parlementaire onderzoekscommissie misschien wel boven water halen. En ik ga ook niet zeggen dat andere politieke partijen nog nooit een telefoontje gepleegd hebben om 'hun macht aan te wenden in het voordeel van...'. Maar dat het toch weer bij de christen-democratische stroming moet zijn dat dit soort van beïnvloeding hen de kop kost, vind ik op z'n minst een beetje fascinerend. Het is precies of ze de almacht van weleer teruggevonden hebben en daar ook graag gebruik van maken. Vandeurzen en Leterme die daarbij zelfs de scheiding der machten niet zouden respecteren - nog nooit gezien in onze vaderlandse geschiedenis dat de rechterlijke macht een brief schrijft naar de voorzitter van de kamer om te klagen over politieke beïnvloeding! - maar vergeten we ook even Crembo niet die barmeiden laat ontslaan... Ja, de CVP is terug van weggeweest...
  • De tweede motivatie zal wel duidelijker zijn zeker? Martens, Dehaene, Van Rompuy,... hoeveel CVP'ers kunnen ze nog van stal halen om de partij te redden?

3 comments:

Anonymous said...

Ik zeg het al weken, maar niemand luistert naar mij: Tindemans leeft ook nog hé !!!! ;)

Henri Menheere said...

Zalig verwoord Christophe! Ik vind persoonlijk wel dat Yves Leterme enorm veel op zijn dak krijgt en niemand is echt zeker hoeveel hij daarvan echt aan zichzelf te wijten heeft, en hoeveel gewoon door alle andere partijen en personen veroorzaakt is. Zijn zijn handen niet gebonden geweest al die tijd?

Christophe Ramont said...

Als je premier van dit land wil zijn moet je ook beseffen dat je veel op je dak gaat krijgen...het is alleen de manier waarop je er mee omgaat. Van alle premiers die ons land gekend heeft ga ik niet zeggen dat hij de gemakkelijkste opdracht had, maar het is zeker al zwaarder geweest. En die stormden toch ook niet al bleitend het podium af?
En is het je eigen schuld als je zelf de verwachtingen veel te hoog legt (verkiezingscampagne 2007) en zelf hard je best doet om niet te slagen (de afgelopen 18 maanden)? Bwa...
(waarmee ik niet zeg dat het nu echt ALLEMAAL zijn schuld is, maar ik herhaal: hij is gewoon persoonlijk en karakterieel niet geschikt om een land te leiden, allez, toch niet dit land...in Guinee zoeken ze nog iemand dacht ik :))