Thursday, February 26, 2009

Benjamin Oscar?

Het is mij een raadsel hoe "The Curious Case of Benjamin Button" 13 Oscarnominaties wist binnen te halen. Het is weliswaar een zeer entertainende film en ondanks de duurtijd van 2u46 gaat ie nooit echt vervelen, maar toch...

Niet dat ik het Brad Pitt, Cate Blanchett of de film in zijn geheel niet zou gunnen...maar 13?! Dat is meer dan Ben Hur in 1960 (al moet gezegd worden dat er toen niet zoveel Oscars uitgereikt werden).
Bref, gisteren dus gaan zien en misschien was ik niet in de stemming voor deze film maar overdonderend vond ik hem niet echt. Niet dat er iets fout aan is, alles past mooi maar echt geloven dat Brad Pitt er steeds jonger op wordt zit er niet echt in. Misschien lagen de verwachten wel te hoog gespannen...net door al die nominaties (ook al werden ze niet verzilverd).

Dat belooft als ik "Slumdog Millionaire" wil gaan zien, de grote winnaar met 8 Oscars. Vind het overigens jammer dat ik niet naar de uitzending gekeken heb...van de stukjes die ik zag was Hugh Jackman grandioos (en zeker al in combinatie met Beyoncé), zie het filmpje hieronder van de start alleen al... Hilarisch grappig, volgend jaar ben ik opnieuw op post. :) Ook grappig: de Oscar Twitter Map die een beeld geeft van de reacties doorheen de VS tijdens de show (doet me verdacht veel denken aan die woordenwolk van een tijdje geleden, ze zijn daar goed bezig in het visualiseren van teksten en events ;)).

No comments: