Sunday, January 25, 2009

Inspirational Obama

Ja, hier ben ik nog een keer met die Obama (ik beloof het te beperken in de toekomst)...maar hij is dan ook een geweldige inspiratie! Al heeft het deze keer niet rechtstreeks met zijn beleid te zien, al scoort ie ook daar goed in zijn begindagen.

Het eerste gaat over zijn inauguratiespeech, die is namelijk door de 'woordenteller' gehaald en dat geeft dan een "woordenwolk". Het concept is mij onbekend maar ik vond het wel iets hebben om zo te zien welke krachttermen het meest voorkomen in een speech. Meteen dacht ik aan het Memorandum dat we op het werk aan het opstellen zijn in het kader van de komende verkiezingen, welke woorden zouden daar het meest in voorkomen? Even naar Wordle surfen en zie hier het resultaat (klik op de foto om een groter formaat te zien):

Wordle: Memorandum VVSG (2)

Valt het op dat wij werken voor de Vlaamse lokale besturen / gemeenten? :)

Naast een "woordenwolk" hou ik ook een nieuwe profielfoto over aan de Obama-campagne... Eén van de bekendste beelden vond je hier al terug op de blog, vanaf nu kan je op Obama-me dat concept ook op een eigen foto toepassen. Het resultaat is niet altijd even geslaagd, maar deze vond ik wel leuk. :)

No comments: